مهمترین شاخصه در سیمای کارگزاران جمهوری اسلامی ایران از منظر امام خمینی (ره) تقوا و تزکیه نفس است

استان خراسان جنوبی
معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی در برنامه رادیویی استان

مهمترین شاخصه در سیمای کارگزاران جمهوری اسلامی ایران از منظر امام خمینی (ره) تقوا و تزکیه نفس است

ایزدخواه اشاره داشت: اگر تقوا در کارگزار نظام اسلامی مورد توجه قرار نگیرد، ثروت و قدرت برایش آنچنان برجسته خواهد شد که دیگر از رسالت اصلی یک مسئول که خدمت به مردم است غافل خواهد شد و ایدئولوژی ثروت جایگزین ایدئولوژی خدمت خواهد شد. اینجاست که فرد به دنبال جلب منافع فردی و انگیزه های دنیایی خواهد رفت. آنچه که کارگزاران نظام اسلامی باید به آن توجه کنند دلسرد نشدن از شکست ها و موانع جلوی مسیربا اصالت دادن به حفظ ارزش های دینی و مقاومت در مقابل هجوم دشمنان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی محمدمهدی ایزدخواه معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان در برنامه رادیویی با عنوان «سیمای کارگزاران جمهوری اسلامی ایران از منظر امام خمینی (ره) » در روز دوشنبه 10 خرداد ماه 1400 حضور یافت.

معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی در این برنامه تاکید نمود: انقلاب اسلامی ایران فراتر از نگاه های مادی و بلکه با یک ماهیت و زیرساخت ناظر بر ارزش ها و اصالت های دینی و اسلامی توسط بنیانگذار آن حضرت امام خمینی (ره) بنا نهاده شد. امام راحل (ره) با ارائه یک نسخه حکومت و حکمرانی مبتنی بر حکمت اسلامی،  یک رویکرد نوین دینی اسلامی را مبنا قرار داد که نه اسلام تجدد بود که دموکراسی غربی و نسخه های غیر دینی حکومت را به دین سنجاق کنند و به نوعی دین را مستعمره اهداف ضددینی کنند  و نه  اسلامی که تحجر بود که با انفعال سنتی در مناسبات اجتماعی تاثیر گذار نمی شد. دین در حکومت اسلامی از نگاه امام خمینی (ره) دارای کارآمدی اجتماعی است و قدرت در آن با الذات دارای شان و منزات نیست، بلکه با محوریت فضیلت ها و نیز هدایت بشری و در یک معنا حاکمیت الهی  می باشد.

 

ایزدخواه بیان کرد: امام همواره در دیدار با کارگزاران نظام تاکید داشتند که جمهوری اسلامی همان مقاصد انبیاء الله را دنبال می کند در یک کلمه «معرفه الله» است. این یعنی حکومت اسلامی وسیله ای است برای اجرای احکام و قوانین الهی برای هدایت بشر به سعادت ابدی. بر این اساس است که مهمترین توصیه حضرت امام به کارگزارن نظام رعایت تقوای الهی است. قطعا فردی که تقوا داشته باشد دچار خودخواهی ها و ریاست طلبی ها در جایگاه های مدیریتی نخواهد شد.

 

معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی ضمن اشاره به این که امام (ره) خودش آنچنان روح و نفس اش را تزکیه داده بود به طوری که چیزی جز یاد خدا و هدایت الهی در کلام ایشان مشاهده نمی شد، بیان کرد: امام تزکیه نفس را برای کارگزاران نظام اسلامی ضرورری می دانستند چراکه در غیر این صورت فرد مورد تطمیع قرار می گیرد و دچار فساد می شود و نمی تواند از ارزش ها و اصول انقلاب و اسلام دفاع نماید.

 

ایزدخواه اشاره داشت: اگر تقوا در کارگزار نظام اسلامی مورد توجه قرار نگیرد، ثروت و قدرت برایش آنچنان برجسته خواهد شد که دیگر از رسالت اصلی یک مسئول که خدمت به مردم است غافل خواهد شد و ایدئولوژی ثروت جایگزین ایدئولوژی خدمت خواهد شد. اینجاست که فرد به دنبال جلب منافع فردی  و انگیزه های دنیایی خواهد رفت. آنچه که کارگزاران نظام اسلامی باید به آن توجه کنند دلسرد نشدن از شکست ها و موانع جلوی مسیربا اصالت دادن به حفظ ارزش های دینی و مقاومت در مقابل  هجوم دشمنان است.

 

معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی عنوان کرد: ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی و اشرافیت یکی دیگر از شاخصه های ارزشی مکتب امام (ره) در خصوص کارگزاران نظام است. امام راحل (ره) همواره تاکید داشتند مسئولان باید با درد محرومان و فقرای جامعه هم زیستی داشته باشند در غیر این صورت برای رفع مشکلات آنها نمی توانند اقدامات اساسی بردارند. عدالت، تعهد به موازین و معیارهای اسلامی، حفظ وحدت در جامعه اسلامی و تمکین به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از شاخص های مهم دیگری است که در بیانات امام راحل (ره) برای کارگزاران ذکر شده است.

 

ایزدخواه همچنین به انتخابات پیش رو اشاره داشت و بیان کرد: دولت آینده باید به جوانان اعتماد داشته باشد و جوانگرایی را به معنای واقعی در اجرا مورد توجه قرار دهد. مطلب دیگر که دولت آینده باید توجه داشته باشد تکیه به ظرفیت های داخل کشور است. راه نجات اقتصاد کشور تمرکز روی نیروها و توانمندی های درونی خواهد بود.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.