طهارت اقتصادی، شرط الزامی برای دولت آینده در جهت پشتبانی از تولید

استان خراسان جنوبی
معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی

طهارت اقتصادی، شرط الزامی برای دولت آینده در جهت پشتبانی از تولید

رفع موانع تولید با انتخاب یک دولت توانمند و با برنامه توسط مردم تحقق پیدا خواهد کرد. لذا آنچه که اهمیت پیدا می کند قطعا یک رویکرد انقلابی، پر تلاش و پر توان می تواند پشتیبانی از تولید را دنبال کند.

یادداشت های انتخاباتی

 

یادداشت اول: طهارت اقتصادی، شرط الزامی برای دولت آینده در جهت پشتبانی از تولید

 

سال جاری در کلام مقام معظم رهبری (حفظه الله) به عنوان «تولید؛ پشتبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» نامگذاری شده است. این نامگذاری بدون شک نشان از اهمیت و ضرورت توجه به مسائل اقتصادی در پیشرفت کشور دارد که در این راستا تصمیمات درست و شایسته باید توسط  مسئولان امور اتخاذ گردد. همان طور که مقام معظم رهبری (حفظه الله) در بیانات ابتدای سال اشاره داشتند واردات بی رویه و بی مورد کالاهایی که در کشور کارخانه‌های تولیدی آنها مشغول فعالیت هستند و یا قاچاق کالا و نیز مقررات دست و پا گیر و زائد از جمله موانع  تولید هستند. کمک نکردن بانک ها و نظام بانکی با فرآیندهای تولیدی نیز مانع مهم دیگری به حساب می آید که طبق تاکید مقام معظم رهبری (حفظه الله)  برداشتن این موانع در گام اول بر عهده خود مردم و در گام دوم بر عهده دستگاه های دولتی خواهد بود.

 

در اینجا می توان به این نکته اساسی پی برد  که رفع موانع تولید با انتخاب یک دولت توانمند و دارای برنامه توسط مردم تحقق پیدا خواهد کرد. لذا آنچه که اهمیت پیدا می کند این است که قطعا یک رویکرد انقلابی، پر تلاش و پر توان می تواند پشتیبانی از تولید را دنبال کند. آنچه که باید در دولت آینده مورد اهتمام ویژه قرار گیرد مقابله با مافیای وارداتی است که کمر تولید داخلی را شکسته است و اشتغال و معیشت طبقات گوناگون جامعه را تحت شعاع قرار داده است. عدم به کارگیری ابتکار و خلاقیت جوانان در جهت بالندگی در تولیدات داخل و مایوس کردن موتور محرک کشور که همان جوانان هستند، با یک برنامه اقتصادی منظبط و اصولی قابل رفع است.

 

مهم ترین عاملی که می تواند به فرآیند پشتیانی از تولید لطمات جبران ناپذیری را وارد کند وجود فساد در میان کارگزاران حکومت جمهوری اسلامی است که در بیانیه گام دوم انقلاب که قطعاً دولت آینده باید در مدار این سند راهبردی طراحی شده توسط رهبری فرزانه و اندیشمند حرکت کند، «طهارت اقتصادی» شرط مشروعیت همه مقامات کشور ذکر شده است. آنچه که در دولت آینده باید اتفاق بیافتد قاطعیت و حساسیت نسبت به تشکیل هر گونه نطفه فساد و مبارزه با مظاهر فساد و رانت باشد و آشکار است که این مبارزه نیازمند انسان‌هایی با ایمان و جهادگر است که با پاکدستی بر موانع جدی رشد و جهش تولید چیره شوند و چرخ اقتصاد کشور را پر شتاب و در مسیر رو به رشد به حرکت درآورند.

 

دکتر محمدمهدی ایزدخواه

معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.