ظرفیت های معدنی استان خراسان جنوبی، برنامه های راهبردی دولت ها در بهره برداری از آنها

استان خراسان جنوبی
نشست تخصصی مسأله محور سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی با عنوان

ظرفیت های معدنی استان خراسان جنوبی، برنامه های راهبردی دولت ها در بهره برداری از آنها

احمد آریا فر در ادامه فرصت ها و تهدیدهایی مه در بهره برداری از معادن استان وجود دارد را بیان نمود و به ظرفیت نیروی انسانی متخصص در منطقه و بکارگیری آنها تاکید داشت. منطقه ویژه اقتصادی فرصت منحصر بفردی است که می توان با استفاده از آن در زمینه فعالیت های معدنی بهره برد. همچنین وجود یک مرکز تحقیقات معدنی در استان می تواند پشتوانه استخراج ها مکانیزه در معادن باشد.

به گزراش روابط عمومی سازمان بسیج استان خراسان جنوبی نشست تخصصی مسأله محور با عنوان «ظرفیت های معدنی استان خراسان جنوبی، برنامه های راهبردی دولت ها در بهره برداری از آنها» و با حضور اساتید دانشگاه های  استان خراسان جنوبی در روز یکشنبه 16 خرداد ماه 1400 ساعت 21 به صورت وبینار برگزار شد. در این نشست تخصصی حمید گرانیان عضو هیات علمی گروه مهندسی معدن دانشگاه صنعتی بیرجند و احمد آریافر عضو هیات علمی گروه مهندسی معدن دانشگاه بیرجند به ارائه مطلب پرداختند.

حمید گرانیان در ابتدا به ظرفیت های معدنی استان خراسان جنوبی و انواع متنوع مواد معدنی موجود در این معادن اشاره نمود. وی به استحصال عناصر کمیاب از زغال سنگ که جزو مواد معدنی سرشار منطقه است اشاره نمود و اینکه در  کنار استخراج خام می توان از استخراج مکانیزه برای فرآوری بهتر مواد معدنی استفاده نمود.

 

احمد آریا فر در ادامه  فرصت ها و تهدیدهایی مه در بهره برداری از معادن استان وجود دارد را بیان نمود و به ظرفیت نیروی انسانی متخصص در منطقه و بکارگیری آنها تاکید داشت. منطقه ویژه اقتصادی فرصت منحصر بفردی است که می توان با استفاده از آن در زمینه فعالیت های معدنی بهره برد. همچنین وجود یک مرکز تحقیقات معدنی در استان می تواند پشتوانه استخراج ها مکانیزه در معادن باشد.

 

این نشست با پرسش و پاسخ تعدادی از اساتید دانشگاه های استان به پایان رسید که در یکی از آنها به وجود دو عامل مهم عدم بهره برداری از قطب معدنی ایران در استان خراسان جنوبی اشاره شد. اولین عامل نبود یک حمل و نقل موثر مانند راه آهن و دوم نیاز داشتن به مدیریت قوی در استان که به ظرفیت های معدنی استان در عمل توجه داشته باشد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.