بسیج یکی از مولفه های هویتی انقلاب اسلامی با جوهره عقلی-دینی

استان خراسان جنوبی
ایزدخواه معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی در برنامه زنده رادویی استان «رادیو شب»

بسیج یکی از مولفه های هویتی انقلاب اسلامی با جوهره عقلی-دینی

ایزدخواه در این برنامه بیان داشت: امام (ره) از ابتدای شروع نهضت اسلامی به انسجام مردم و ضرورت تقویت این انسجام اعتقاد داشت و بسیج توده های مردم را جز لوازم تشکیل نظام اسلامی می دانست. آنچه که برای امام اهمیت داشت حفظ انگیزه های الهی و ارزش های اسلامی در جامعه بود

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب) خراسان جنوبی، محمدمهدی ایزدخواه معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی در برنامه زنده رادویی استان «رادیو شب» سه شنبه شب 2 آذر ماه 1400 به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج حضور یافت و بسیج  را به عنوان یکی از مولفه های هویتی انقلاب اسلامی با جوهره عقلی-دینی معرفی نمود.

ایزدخواه در این برنامه بیان داشت: امام (ره) از ابتدای شروع نهضت اسلامی به انسجام مردم و ضرورت تقویت این انسجام اعتقاد داشت و بسیج توده های مردم را جز لوازم تشکیل نظام اسلامی می دانست. آنچه که برای امام اهمیت داشت حفظ انگیزه های الهی و ارزش های اسلامی در جامعه بود که بر همین اساس شجره طیبه بسیج را بنا نهاد. در امتداد اندیشه ذکاوتمندانه امام (ره)، مقام معظم رهبری نیز اتحاد و همبستگی آحاد ملت را اصل و مبنای پیشگیری از طمع و هجوم دشمن تفسیر می کنند.

معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی ضمن اشاره به این که منطق عقلانی و دینی بسیج بر اساس پایه های محکمی استوار است، عنوان کرد: مسئولیت پذیری نسبت به مشکلات و نیازه های جامعه یک منطق انسانی، عقلی و اسلامی است. این مسئولیت پذیری در دوران دفاع مقدس آنچنان درخشید که امام در بیانات سال 67 توصیفاتی را نسبت به بسیج ابراز می دارند که ارزش این نهاد الهی- انقلابی را دوچندان نمود. امام (ره) می فرمایند بسیج مکتبی است که تربیت یافتگانش بی نام و نشان هستند. این فرمایش امام به این معناست که هر کس در هر کجا و در هر لباسی که هست، اگر نسبت به مسائل جامعه احساس مسئولیت داشته باشد و با تلاش و جهاد در رفع موانع حل مشکلات حرکت کند یک بسیجی محسوب خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی بیرجند همچنین افزود: روشن بینی، آگاهی،  درک صحیح و شناخت بسیجی از مسائل روز و تحولات جامعه اقتضاء می کند به موقع در میدان خدمت حضور پیدا کند. می توان گفت در حال حاضر ورود بسیج به عرصه های علمی و فرهنگی می تواند زیرساخت تمدنی جامعه اسلامی را فراهم کند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.