دیدار شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی با حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی

استان خراسان جنوبی

دیدار شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی با حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی

حسین خسروی تاکید داشت: تعبیر مقام معظم رهبری برای این مجلس که «نقطه امید مردم و مظهر امید مردم است، و نیز قوی ترین و انقلابی ترین مجالس دوران انقلاب است که سرشار از نیروهای پرانگیزه و پرایمان، نیروهای پر توان و نیروهای جوان است» وظیفه مجلس را سنگین تر کرده است و ما قطعاً به مشاورات نخبگان دانشگاهی برای حل مشکلات نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی، صبح روز پنجشنبه 23 مرداد ماه 1399 اعضای شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی با حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در یازدهمین مجلس شورای اسلامی دیدار داشتند.

 

در این دیدار محمدمهدی دیانی، مسئول سازمان بسیج اساتید استان ضمن تاکید بر سامان دادن به بازاچه های مرزی که از موضوعات مهم و مبتلا به در استان خراسان جنوبی است،  بیان داشت: فعالیت های دانش بنیان از جمله لوازم جهش تولید است که جمع نخبگانی در دانشگاه آماده ارائه نظرات و طرح خود در این خصوص می باشند. وی گفت: سازمان بسیج اساتید در صدد تشکیل یک هیأت اندیشه ورز است که بتواند به عنوان یک بازوی مشورتی در کنار نمایندگان استان با رویکرد مسأله محور ارائه خدمت نماید.

 

سپس حسینی واشان، معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی عنوان کرد: حمایت های مالی و بودجه بندی استان ها باید با توجه به محرومیت ها صورت بگیرد، چراکه شرایط منطقه خراسان جنوبی نیازمند توجه بیشتر در تقسیم بندی بودجه ای است. ایشان با اشاره به افزایش قیمت نهاده ها در مراکز پرورش مرغ و طیور بیان نمود: این افزایش قیمت و یارانه های حمایتی که از سوی دولت قطع شده است باعث رکود و بعضاً تعطیل شدن مراکز پرورش مرغ و طیور شده است. وی همچنین گزارشی از فعالیت های اندیشکده های آب، گیاهان دارویی و معدن  را ارائه نمود.

 

رخشانی، معاون سرمایه انسانی سازمان به بعضی مسائل اقتصادی و راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی داشت. وی حل مشکلات را در گروه پرهیز از نگاه قبیله گرایی در انتصابات دولتی توصیف نمود و به شایسته سالاری واقعی تاکید داشت.

 

محدمهدی ایزدخواه، معاون تحلیل و بررسی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی در ادامه به تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت در سازمان های صنعتی استان  تاکید داشت و گفت: هیأت اندیشه ورز در سازمان بسیج اساتید برنامه های خود را در چند موضوع مهم استان به دفتر نماینده تحویل خواهد داد. وی  همچنین تاکید نمود در بررسی لوایح و طرح هایی که در مجلس مورد توجه قرار می گیرد اهتمام به پیوست فرهنگی که از دغدغه های  مقام معظم رهبری است،  صورت پذیرد. مجموعه پیوست نگاران فرهنگی در سازمان بسیج اساتید  استان خراسان جنوبی چند دوره تکمیلی را گذرانده است و طرح هایی که انجام داده است که آنها را به استحضار خواهد رساند. ایزدخواه درخواست دیداری با نمایندگان دیگر استان در مجمع نمایندگان را نیز از خسروی داشت.

 

حسن حسن پور معاون آموزشی سلزمان نیز به  موثر بودن همراهی اعضای هیات علمی دانشگاه های استان با نمایندگان استان اشاره نمود.

 

در پایان حسین خسروی،  نماینده مردم بیرجند،  خوسف و درمیان  در مجلس یازدهم  شورای اسلامی گزارشی از فعالیت های دو ماهه مجلس را ارائه نمود و بیان کرد: نمایندگان مجلس در کمیسیون های مختلف  با وزرای مربوطه دیدارهایی داشتند و گزارشی از فعالیت های هر وزارت را دریافت نموده اند. وی همچنین تاکید داشت: تعبیر مقام معظم رهبری برای این مجلس که «نقطه امید مردم و مظهر امید مردم است، و نیز قوی ترین و انقلابی ترین مجالس دوران انقلاب است که سرشار از نیروهای پرانگیزه و پرایمان، نیروهای پر توان و نیروهای جوان است» وظیفه مجلس را سنگین تر کرده است و ما قطعاً به مشاورات نخبگان دانشگاهی برای حل مشکلات نیاز خواهیم  داشت.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.