نشست بصیرتی با موضوع نقش نخبگان در تحولات اجتماعی

استان خراسان جنوبی

نشست بصیرتی با موضوع نقش نخبگان در تحولات اجتماعی

به همت بسیج اساتید دانشگاه صنعتی برگزار شد:

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج خراسان جنوبی، نشست بصیرتی با موضوع نقش نخبگان در تحولات اجتماعی با سخنرانی حجت الاسلام مجتبی عرب در روز یکشنبه ۵ آذرماه ساعت ۱۲ در محل سالن اجتماعات کتابخانه و مرکز نشر دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار شد. سخنران محترم در این جلسه با تبیین نگاه اسلام به شکل گیری حرکتهای اجتماعی که از پایین به بالا می باشد پرداخته و حرکتهای اجتماعی را نتیجه سوگیری اراده ها دانستند. در این سوگیری ها همه یکسان نبوده و برخی باعث جهت دهی سایر اراده ها می شوند که از آنها به عنوان قله های جهت گیری اراده ها نام برده شد. حجت الاسلام عرب با اشاره به مصادیق متعدد قرآنی و تاریخی به بیان قله های سودهنده اراده ها هم از جهت مثبت اجتماعی و هم از جهت منفی اجتماعی پرداختند.

ایشان در ادامه با اشاره به شخصیت شهید چمران به عنوان یک قله سودهنده اراده های اجتماعی بیان داشتند که دانشگاه محل پرورش جهت دهنده های اجتماعی بوده و به همین دلیل، بیشتر فشار و حمله فرهنگی و سیاسی به این نهاد می شود. در ادامه ایشان دستاوردهای مختلف دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تا دستاورهای بزرگ علمی توسط دانشجویان و فارغ التحصیلانی همچون شهید احمدی روشن، شهید رضایی و شهید شهریاری را تشریح کرده و بیان داشتند: تعهد در کنار تخصص اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه ها می تواند کلید موفقیت و پیشرفت ایران اسلامی باشد.

جلسه در ساعت ۱۳:۴۵ به پایان رسید.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.