مصوبه مجلس اولین پاسخ درخور اقدام دشمن/ کشورهای اروپایی هم در انجام تعهداتشان هراسانند

استان خراسان جنوبی
معاون سیاسی و گفتمان سازی بسیج اساتید خراسان جنوبی در گفت وگو با «بسیج»:

مصوبه مجلس اولین پاسخ درخور اقدام دشمن/ کشورهای اروپایی هم در انجام تعهداتشان هراسانند

معاون سیاسی و گفتمان سازی بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: اولین قدم را نمایندگان مجلس شورای اسلامی برداشتند و طرح دوفوریتی برای اقدامات راهبردی در لغو تحریم‌ها در مجلس مصوب کردند.

دکتر ایزدخواه عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی بیرجند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات ناجوانمردانه مانند ترور دانشمند هسته‌ای شهید شهید فخری زاده توسط دشمنان نظام اظهار داشت: با توجه به این‌که جمهوری اسلامی ایران در دهه‌های اخیر در علوم دفاعی، نظامی و دانش هسته‌ای به پیشرفت‌هایی رسیده و جهش‌های قابل توجهی داشته است این موضوع برای استکبار جهانی بویژه رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد ناامنی می کند و باعث می‌شود که با روش‌های ناجوانمردانه با پیشرفت علمی کشور مواجهه کنند.

وی عنوان کرد: دشمنان وقتی نتوانند به لحاظ علمی با جریان پرشتاب نظام جمهوری اسلامی مقابله کنند دست به این ترورها می‌زنند و دانشمندان ما را حذف فیزیکی می‌کنند. این ترورها قطعاً نشانه ضعف و دست‌وپا زدن‌های پایانی این جریان قدرت‌طلب بین‌المللی است.

 

درستی مسیر انقلاب با خباثت دشمن در ترور دانشمندان اثبات می‌شود

معاون سیاسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان با اشاره به مهمترین درسی که از این اقدام دشمن می گیریم افزود: یک بعد حرکت علمی کشور که قطعاً نشان‌دهنده مسیر درستی است که نظام جمهوری اسلامی ایران درحال پیشرفت است. معیار حرکت نظام جمهوری اسلامی ایران، خباثت هایی است که در جبهه باطل اتفاق می‌افتد و اگر این خباثت‌ها  شدیدتر باشد قطعاً درستی مسیر جمهوری اسلامی ایران بیشتر اثبات می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی بیرجند تأکید کرد: اساتید دانشگاه و دانشجویان حتماً همان‌طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند باید ادامه‌دهنده راه این شهید دکتر محسن فخری زاده باشند در تحقیقات و پژوهش‌هایی که این دانشمند بزرگ داشتند.

 

روابط سیاسی سیاست‌های خارجی و دیپلماتیک را بهبود بخشیم

ایزدخواه با بیان اینکه جنبه‌ی دیگری که می‌توانیم از این جریان درس بگیریم روابط سیاسی سیاست‌های خارجی و دیپلماتیک ما است گفت: قطعاً این حادثه با پایگاه‌هایی که در کشورهای همسایه بوده اتفاق افتاده بنابراین در قدم اول ما باید مناسبات خودمان را در سیاست‌های خارجی با کشورهای همسایه به صورت قوی  برنامه‌ریزی کنیم و ضمن این‌که مناسبات با کشورهای اروپایی و کشورهای غربی به نوعی باشد که از موضع اقتدار وارد مذاکرات شویم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری یادآور شد: هر زمان که ما در ریل مواضع انقلابی حرکت کردیم دشمن نتوانسته خدشه‌ای به نظام وارد کند و هر زمان که کوتاه آمدیم و ضعف نشان دادیم دشمن مقابل جری‌تر شده و دست به این جنایات ناجوانمردانه می زند و نخبگان علمی و پژوهشگران علمی ما را به زعم خودش حذف می‌کند.

 معاون سیاسی و گفتمان سازی بسیج اساتید استان خاطرنشان کرد: ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران همان‌طور که مقام معظم رهبری و حضرت امام راحل رضوان‌الله‌تعالی‌علیه تاکید دارند با ریختن خون شهدا زنده‌تر و این نهال با آبیاری این خون‌های پاک تنومندتر خواهد شد و به آن جامعه متعالی که تمدن نوین اسلامی است با سرعت بیشتری نزدیک‌تر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولین کشور باید برای حل مسائل اقتصادی و اجتماعی به نیروی داخل اتکاء داشته باشند اظهار داشت: در این راستا باید داخل کشور را تقویت کنند و از  پژوهشگران، دانشگاهیان و شرکت‌های دانش بنیان حمایت داشته باشند که دانشجویان بتوانند در حوزه‌های مختلف اقتصادی و دانش بنیان فعالیت داشته باشند. قطعاً با اتکاء به توان‌مندی‌های داخلی کشور ما می توانیم مشکلات را حل کنیم و نگاه به بیرون بیهوده و عبث است.

 

ترور دانشمندان باعث جزم شدن اراده و عزم دانشگاهیان برای پیشرفت کشور می شود

ایزدخواه در پیامی خطاب به نظام سلطه از جمله آمریکا و اسرائیل عنوان کرد: با شهادت نیروهای نخبه کشور ما در عرصه‌های مختلف نظامی همچون سردار سلیمانی، در عرصه پژوهشی و فناوری، شهدای علمی و هسته‌ای همچون شهید فخری زاده ، در اراده نیروهای داخل کشور نه تنها تزلزلی ایجاد نمی‌شود بلکه این‌گونه حوادث بیشتر باعث جزم شدن اراده و عزم دانشگاهیان برای پیشرفت کشور خواهد شد.

 وی ادامه داد: آمریکا و اسرائیل باید بدانند که این دست‌وپا زدن‌ها و این حرکت‌های با محاسبه غلط هیچ منفعتی برای آن‌ها نخواهد داشت و باطن کثیف و خبیث آنها را برای جامعه بین‌المللی بیشتر آشکار خواهد کرد و با حقیقت ظاهر دیپلماتیک آمریکا و جوامع بین‌المللی بیشتر آشنا خواهند شد.

 

 مسئولین از موضع اقتدار و عزت در مجامع بین‌المللی پاسخ دشمن را بدهند

معاون سیاسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان به پاسخی که درخور اقدام دشمن اشاره کرد و گفت: اولین قدم را نمایندگان مجلس شورای اسلامی برداشتند و طرح دوفوریتی برای اقدامات راهبردی در لغو تحریم‌ها در مجلس مصوب کردند.

وی عنوان داشت: این طرح‌ها به صورت جدی باید در حوزه‌های مختلف کشور جریان یابد. در آژانس انرژی اتمی، نهادهای مختلف و شورای عالی امنیت ملی باید این موضوعات به‌صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد و بی‌توجهی‌ها، اجحاف ها و بی‌تعهدی هایی که شده همه این‌ها را به‌صورت جدی دنبال کنند.

ایزدخواه تصریح کرد: مردم انتظار دارند که در مقابل تأییدات سازمان بین‌المللی انرژی اتمی که تایید می‌کند روند انرژی اتمی را در داخل کشور و فعالیت‌های هسته ای را  حتماً باید طرف مقابل هم به تعهدات خودش پای‌بند باشد اما ما می‌بینیم پای‌بندی وجود نداشته و همچنان سایه شوم آمریکا حتی روی کشورهای اروپایی سایه افکنده است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی بیرجند اضافه کرد:  کشورهای اروپایی هم در انجام تعهداتشان هراسانند و ما در راستای تعهدات چون اقدامی مشاهده نکردیم و همچنان تعاملات بانکی و تبادلات نفتی با مشکل مواجه است. حتما پاسخ مناسب ، موضع اقتدار و عزتی است که مسئولین کشور ما باید در مجامع بین‌المللی داشته باشند.

 وی بیان داشت: مقام معظم رهبری هم در سخنرانی اخیرشان به این نکته تاکید داشتند که برای ما هیچ اهمیتی نداره چه کسی در انتخابات آمریکا برگزیده شود و چه کسی می‌رود. این رفت‌وآمد ها به کشور ما هیچ ارتباطی پیدا نخواهد کرد و مسئولین ما باید با اتکاء به نیروی مردمی مسائل کشور را حل کنند.

ایزدخواه افزود: ما امیدی به کشورهای غربی و اروپایی نداریم بلکه جوانان ما باید برای حل مشکلات مجهز به نیروی ایمان و دانش شوند و با این اراده ملی مشکلات قابل حل خواهد شد.  خون‌های پاکی که به پای نظام جمهوری اسلامی ایران ریخته می‌شود این درخت را تنومندتر می کند و جامعه ما به قله موفقیت به زودی می رسد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.