سه هدف عمده دولت در تراز انقلاب اسلامی رفع تبعیض طبقاتی،رفع مشکلات اقتصادی و حرکت بر اساس ارزش های انقلابی و ملی

استان خراسان جنوبی
در نشست مجازی معاونت تربیت و آموزش بسیج اساتید استان خراسان جنوبی مطرح شد:

سه هدف عمده دولت در تراز انقلاب اسلامی رفع تبعیض طبقاتی،رفع مشکلات اقتصادی و حرکت بر اساس ارزش های انقلابی و ملی

نشست تخصصی با موضوع دولت تراز در بیانیه گام دوم انقلاب به همت معاونت تربیت و آموزش بسیج اساتید استان خراسان جنوبی بصورت مجازی برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اساتید خراسان جنوبی در روز پنجشنبه 16/2/1400 کارگاهی مجازی تحت عنوان «دولت تراز در بیانیه گام دوم با تمرکز بر انتخابات 1400»  برگزار نمود. سخنران این کارگاه حجت الاسلام منصوری از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم بودند.

ایشان با تکیه بر قرآن،روایات، و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، به بیان اهداف دولت تراز انقلاب اسلامی پرداختند. ایشان بیان نمودند که قرآن که در شب قدر نازل شده، و پیامبر اسلام رحمت الهی هستند و به دنبال هدایت بشر به سمت امت واحده اسلامی می باشد. فلسفه قیام معمار کبیر انقلاب و فلسفه انقلاب اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، بیداری اسلامی، و بیداری جهانی است و بیانیه گام دوم نیز بر همین مبنا، در راستای محقق نمودن آن چه در گام اول (چهل ساله اول عمر انقلاب اسلامی) محقق نشده، صادر شده است. بیانیه گام دوم به سه مرحله از مراحل پنجگانه آرمان‌های انقلاب اسلامی اشاره می‌کند که عبارتند از خود سازی، جامعه پردازی، و تمدن سازی.

 ایشان در قسمت دیگری بیان نمودند  که در نظامات حاکم بر جهان دو حزب وجود دارد: حزب الله و حزب شیطان. اولی مردم را به برادری و برابری دعوت می‌کند ولی دومی برمبنای سلطه‌گری و به اسارت گرفتن دیگران است، و امام راحل (ره) در قرن ۲۰ میلادی منادی مبارزه با نظام شیطانی سلطه و ظلم شد. فریاد امام استکبار ستیزی بود که مبارزه با استبداد، استعمار، استضعاف، استثمار و استفزازرا به دنبال دارد. در بخش دیگری بیان نمودند که وظیفه دولت اسلامی جبران خسارت هایی است که در ۴۰ سال گذشته و خصوصاً در سال های اخیر به روند انقلاب در راستای تحقق اهداف و آرمان ها وارد شده و این جبران به اصلاح امور است. باید مشکلات را شناخت و مطالبه گری نمود. چرا بعد از ۴۰ سال به تمدن نوین اسلامی، بیداری اسلامی، و بیداری جهانی نرسیده ایم؟ چرا فکر، اندیشه، و سبک زندگی مردم در راستای زمینه سازی ظهور نیست؟ چرا مردم حتی در امور مادی و دنیوی نیز دچار مشکل و چالش می باشند؟ ایشان به حدیثی از امام علی علیه السلام اشاره نمودند که بدترین حکومت ها و فکر و اندیشه ها آنهایی هستند که باعث می شوند مردم هم بر دنیای خود گریه کنند و هم بر دین خود.

 در بخش دیگری  ایشان بیان نمودند که برای تشکیل دولت در تراز انقلاب اسلامی باید گذشته را درست شناخت، از تجارب گذشته درس گرفت و علت خسران را شناسایی کرد،  و اگر از این مهم غفلت شود دچار تهدید و تحریف می‌شویم. در قسمت دیگری به بیان تحریف در در شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی پرداختند و بیان نمودند که شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی به دنبال تشکیل امت اسلامی یعنی برادری و برابری برای همه است، اما مبنای شعار تحریف شده نه شرقی نه غربی جمهوری ایرانی، ملی گرایی، خودپرستی و منفعت‌طلبی است، یعنی فقط به فکر خود و ملت خود باش (البته افرادی که این گونه شعار می‌دهند به همین هم پایبند نیستند). با این شعار نمی توان زمینه ساز حکومت مهدوی بود. مبنای دولت تراز ایجاد برادری و برابری در جهان تحت عنوان امت اسلامی است. اما با آنچه باید می رسیدیم فاصله داریم باید فرهنگ برادری و برابری دینی در جوامع حاکم شود و انتخاب دولتمردان هم باید در همین راستا باشد.  در گذشته با خسران های بزرگ مواجه شده ایم. از جمله به شعارهای اصیل انقلاب بی‌توجهی شده و از آنها غفلت شده است، دستاوردهای انقلاب آنگونه که باید محقق نشده، و کشور در مسیر رسیدن به آرمان های بزرگ باید بسی جلوتر از این که هست می بود، و بسیاری از مشکلات کنونی نباید وجود می داشت. اهداف انقلاب باید برای جامعه تبیین شود و انقلاب در رفاه مردم یا بالا و پایین شدن قیمت دلار خلاصه نشود. علت مشکلات کنونی جامعه  در مسئولان است و راه حل مشکلات، پایبندی مسئولان به ارزش ها و خطوط اصلی انقلاب، و حساس بودن نسبت به آرمان هاست. در دولت تراز سه مقوله فرهنگ، اقتصاد، و امنیت باید در اولویت باشد. رئیس جمهور در 27   شورا مسئولیت مستقیم، و در  ۱۳ شورا مسئولیت غیر مستقیم دارد. لذا ۴۰ شورا مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیت دارد. سه تا از شورای های بسیار مهم که مسئولیت مستقیم آنها با رئیس جمهور است شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی اقتصاد است، و ما در هرسه مقوله  دچار مشکل هستیم. در مساله اقتصاد، عدم اعتقاد به اصل «ما میتوانیم»  یکی از علل مشکلات موجود جامعه است، و وابستگی اقتصاد به نفت یکی دیگر از مشکلات ماست.  در مسئله روابط خارجی، باید مرزبندی با دشمن و عزت ملی حفظ شود. در اصل مذاکره مشکلی نیست ولی در مسائلی می توان مذاکره کرد که قابل حل است. آیا نظام استکباری که به دنبال دهکده جهانی، استثمار و استضعاف است  می ‌تواند در کنار جمهوری اسلامی که به دنبال برادری و برادری است قرار گیرد؟ مواضع انقلابی باید حفظ شود،  و از ارزشهای انقلابی و ملی نباید عقب نشینی نمود.  در قسمت پایانی ایشان بر مبنای بیانیه گاه دوم به این مساله اشاره نمودند که سه هدف عمده دولت در تراز انقلاب اسلامی عبارتند از اینکه تبعیض طبقاتی باید از بین برود، مشکلات اقتصادی رفع شود، و در مسئله امنیت و عزت ملی بر اساس ارزش های انقلابی و ملی حرکت کنیم.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.