سه گام تحول: تحول در خود، تحول در اطرافیان، و تحول در سطح جامعه

استان خراسان جنوبی
در نشست مجازی معاونت تربیت و آموزش بسیج اساتید استان خراسان جنوبی مطرح شد:

سه گام تحول: تحول در خود، تحول در اطرافیان، و تحول در سطح جامعه

نشست تخصصی با موضوع ایران قوی و عظمت ملت ایران در ۱۴۰۰ به همت معاونت تربیت و آموزش بسیج اساتید استان خراسان جنوبی بصورت مجازی برگزار شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

 اولین نشست از سلسله نشست‌های بسیج اساتید تحت عنوان  «ایران قوی و عظمت ملت ایران در ۱۴۰۰»  روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ با سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین طالب پور از اساتید حوزه و دانشگاه و رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان برگزار گردید. عنوان این نشست  «تحول ۱۴۰۰ و هندسه هدایت رهبر معظم انقلاب» بود. 

ایشان در بیاناتشان بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری به تبیین مفهوم تحول، زمینه‌های تحول، شرایط، چرایی، چگونگی، و الزامات تحول پرداخته و بر ضرورت حرکت جهشی و جهادی تاکید نموده و عنوان داشت که باید به اصول و مبانی انقلاب پایبند باشیم و بدون تغییر آنها، شیوه های کار را به روز کنیم. برای ایجاد تحول باید یک دولت تحول خواه و معتقد به تحول سر کار بیاید دولتی که بر استفاده از عنصر جوان نخبه مومن انقلابی تاکید داشته باشد و امید ما به دولت جوان حزب‌اللهی است. ایشان در بیان گامهای تحول به سه گام تحول در خود، تحول در اطرافیان، و تحول در سطح جامعه از طریق حرکت آفرینی اشاره کرده و اضافه نمود که باید مطالبات مردم از مطالبات صرفا مادی روزمره به مطالبات آرمان‌ها و اصول و مبانی انقلاب مانند استقلال، آزادی، نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی،  تغییر یابد. باید مطالبات محدود و مادی صرف به مطالبات اصیل و کلان و در بعد جهانی تغییر کند. باید نگاه مردم از دین به عنوان ابزاری برای دنیا به سمت دین برای هدایت و سعادت واقعی تغییر ‌کند. ایشان در بخش دیگری از بیانات، بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید نمود، زیرا موجودیت و اصل نظام به پشتوانه مردمی آن است. 

 ایشان دربیان زمینه‌های تحول به محورهای زیر اشاره نمود: تحول در نگاه به نسل جوان، اعتماد به فکر و عمل جوانان، سپردن کارهای بزرگ به جوانان،   جوانگرایی در عین استفاده از نیروی مجرب مسن. تحول در نگاه به قدرت ها و باور به شکست پذیری آنها (نشانه ها و نمونه هایی از شکست پذیر بودن دشمن نمود پیدا کرده است). ایشان در تبیین این مطلب که انتظار ما از تحول چیست، بیان نمود که هر جامعه زنده‌ای نیاز به تحول دارد و اگر انقلاب بخواهد پیشرفت داشته باشد نباید از ارزش‌های اصیل انقلاب  عقب گرد داشته باشیم. در ادامه ایشان به الزامات تحول اشاره نمودند که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم: گرایش مستمر به تغییر و قانع نبودن به آنچه داریم، ایجاد سرعت در حرکت، و در حرکت رو به جلو و اجتناب از تحجر و تفکر  «نمی‌توانیم»، داشتن پشتوانه فکری و اندیشه متقن و شکل یافته، و استفاده از دارایی معنوی توکل به خدا و اعتماد به  «من میتوانم»، دارا بودن پشتوانه های عقلی و استدلالی محکم خارج نشدن از هویت واقعی، و جلوگیری از استحاله فکری. باید رو به جلو بود و راه اجتهاد را نبست و نکته دیگر اینکه از باید از کارهای دم دستی و عجولانه اجتناب نمود.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.