جهاد تبیینی تحول ۱۴۰۰

استان خراسان جنوبی
در نشست مجازی معاونت تربیت و آموزش بسیج اساتید استان خراسان جنوبی مطرح شد:

جهاد تبیینی تحول ۱۴۰۰

نشست تخصصی با موضوع ایران قوی و عظمت ملت ایران در ۱۴۰۰ به همت معاونت تربیت و آموزش بسیج اساتید استان خراسان جنوبی بصورت مجازی برگزار شد.

بسم الله الرحمن الرحیم 

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات مهضت استادی بسیج خراسان جنوبی مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و پنجمین نشست از سلسله نشست های بسیج اساتید استان خراسان جنوبی تحت عنوان  «ایران قوی و عظمت ملت ایران در ۱۴۰۰»، دوم خرداد ۱۴۰۰ با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین طالب پور رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان، حول محور «جهاد تبیینی تحول ۱۴۰۰» برگزار گردید.

در ابتدای جلسه، معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید استان خراسان جنوبی، با نثار سلام و صلوات به روان تمام شهدا، به خصوص شهدای عملیات فتح خرمشهر، این پیروزی تاریخی را به دلاوران عرصه دفاع مقدس، و ملت ایران که پشتیبان ان دلاوران بودند،  تبریک گفت. دکتر حسن حسن پور در ارتباط با مساله انتخابات، عنوان کرد که به فرموده مقام معظم رهبری، خرمشهرها در پیش داریم و به جرأت می توان گفت که مهم ترین آنها_ به دلیل  شرایط ویژه ای که کشور دارد، هم از نظر اصل مشارکت، و هم از نظر نوع انتخاب_ انتخابات ریاست جمهوری، ۱۴۰۰ است. لذا باید کمربندهارا محکم ببندیم و عزم ها را جزم کنیم. 

در ادامه حجةالاسلام طالب پور، سخنران نشست، ابتدا ضمن عرض تبریک سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، و نثار درود به روح شهدا و امام شهدا و به خصوص شهدای عملیات فتح خرمشهر، عنوان نمود که مهمترین عامل در فتح خرمشهر حضور مردم و نیروهای مسلح در صحنه بود. بسیاری از فرماندهان نظامی باور نداشتند که در آن شرایط بتوان عملیاتی انجام داد و خرمشهر را آزاد نمود. ایشان به سه عامل حضور مردم و نیروهای نظامی، رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب، و توکل و اعتماد به خدا، در فتح خرمشهر اشاره نمود. 

در ادامه، به موضوع اصلی نشست، یعنی «جهاد تبیینی تحول ۱۴۰۰» پرداخته و عنوان نمود که کشور در سه زمینه اقتصاد،  فرهنگ، و امنیت نیاز به تحول دارد.. مهمترین تحول مورد نیاز، در حوزه اقتصاد است، و الگوی مورد نیاز برای فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است. در زمینه فرهنگ، مقام معظم رهبری  به تهاجم فرهنگی، سپس شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، و جنگ تمام عیار فرهنگی اشاره کرده اند، ولی متاسفانه برخی از مسئولین باور ندارند. تقابل بین ایرانیت و اسلامیت که به آن دامن زده می شود، یک خطای راهبردی است. ما  «ایران اسلامی» هستیم و دشمن یا ایرانیت ما را مورد هجوم قرار می‌دهد یا اسلامیت ما را. فضای مجازی رها شده است و هر محتوایی نشر پیدا می‌کند. اخلاقیات و اعتقادات مردم مورد هجوم قرار گرفته است. برای اصلاح سبک زندگی حرکت جهادی لازم است. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، در دو مورد از لفظ جهاد استفاده می‌کنند: یکی در زمینه علم و پژوهش، و دیگری در سبک زندگی. مشکل دیگر که انتخابات ۱۴۰۰ باید منجر به تحول شود، امنیت است. ایشان با اشاره به منشور ۶ بندی داعش، هدف داعش را اشغال سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، و در نهایت ایران عنوان نمود، و بیان داشت که با وجود اینکه حکومت داعش رسما پایان یافته است ولی تفکر داعش وجود دارد و یک تهدید برای ماست. داعش در افغانستان با همکاری آمریکا به نزدیکی مرزهای ما منتقل می‌شود، و یک دولت قوی  نیاز داریم که در زمینه امنیت جلوی این گونه تهدیدات گرفته شود. متاسفانه بودجه دفاعی کشور در سالهای گذشته هر سال ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته و همان  مبلغ مصوب نیز محقق نمی‌شد، ولی بحمدالله با ابتکار عمل نیروهای مسلح، حداکثر استفاده از امکانات حداقلی  صورت گرفته است و پیشرفت‌های خوبی داشته ایم و اکثر تهدیدات را تبدیل به فرصت کرده‌ایم. وابستگی بودجه به نفت یکی دیگر از مشکلات کشور است. دولت زمانی که مجبور شد، پذیرفت که وابستگی به نفت کم شود. بسیاری از کالاهایی که تحریم  بودیم را خودمان تولید کردیم. هم در مهار و هم در درمان و تولید  واکسن کرونا، با اعتماد به این که  «می توانیم»، پیشرفت های بسیار قابل توجهی داشته‌ایم. 

باید در عرصه‌های اقتصاد، فرهنگ، و امنیت، تهدیدها به فرصت تبدیل شوند. ایشان دربخش دیگری، عنوان نمود که گلایه به حقی که وجود دارد این است که چرا در بحث محدودیت های کرونایی، اول برای اماکن و مراسم مذهبی محدودیت ایجاد می شود و در هنگام رفع محدودیت ها هم اماکن و مراسمات مذهبی جزء آخرین ها هستند، در صورتی که رعایت مقررات توسط افرادی که در مراسم مذهبی شرکت می کنند بسیار بیشتر از جاهای دیگر است.  دولت آینده باید کرونا را واقعی بداند، و باور داشته باشد، و راهکارهای علمی و مدبرانه ارائه و عمل نماید. 

 در نهایت ایشان بیان نمود که تحول موردنیاز در عرصه های مختلف از قبیل علمی، صنعتی، تولید، تکنولوژی، اقتصاد، فرهنگ و غیره باید تبیین شود، و این تبیین نیاز به یک حرکت جهادی دارد تا دولتی سر کار بیاید که تهدیدها را به فرصت تبدیل نماید. 

 و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.