دولت جوان حزب اللهی

استان خراسان جنوبی
در نشست مجازی معاونت تربیت و آموزش بسیج اساتید استان خراسان جنوبی مطرح شد:

دولت جوان حزب اللهی

نشست تخصصی با موضوع ایران قوی و عظمت ملت ایران در ۱۴۰۰ به همت معاونت تربیت و آموزش بسیج اساتید استان خراسان جنوبی بصورت مجازی برگزار شد.

بسم الله الرحمن الرحیم 

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج خراسان جنوبی ششمین جلسه از سلسله نشست های بسیج اساتید خراسان جنوبی تحت عنوان  «ایران قوی و عظمت ملت ایران در ۱۴۰۰» حول محور  «دولت جوان حزب اللهی»، در سوم خرداد ۱۴۰۰ با سخنرانی حجت الاسلام طالب پور ریاست مجمع بسیجیان استان اصفهان برگزار گردید. 

این نشست با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و سلام و درود به روح شهدا و مخصوصاً شهدای عملیات فتح خرمشهر شروع شد. سپس سخنران محترم با تکیه بر دیدگاه‌های مقام معظم رهبری، به تبیین ویژگی‌های دولت جوان حزب‌اللهی پرداخت. ایشان اشاره نمود که راهبرد اول در انتخابات ۱۴۰۰ اصل مشارکت، و راهبرد دوم نوع انتخاب و تاکید بر تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی است. ایشان عنوان داشت که برداشت نادرستی از فرمایشات مقام معظم رهبری وجود دارد. باید توجه داشته باشیم که ایشان می فرمایند  «دولت جوان» نه  «رئیس جمهور جوان».  ویژگی های جوانی عبارت است از کارآمدی، نشاط، و خستگی ناپذیری، و این ویژگی ها لزوما منحصر در سن جوانی نیست. به عنوان نمونه سردار سلیمانی با حدود ۶۳ سال سن، این ویژگی ها را دارا بود. تاکید مقام معظم رهبری بر انقلابی گری است و نقطه مقابل انقلابی، ضد انقلاب نیست بلکه غیر انقلابی است. افرادی هستند که انقلاب را قبول دارند ولی روحیه انقلابی ندارند و عملکردشان انقلابی نیست. کلید حل مشکلات کشور دولت جوان انقلابی است. از ویژگی های دولت جوان انقلابی می توان به موارد ذیل اشاره نمود ۱- کارآمدی و کاربلدی ۲ - ایمان و تقوا و تعهد ۳ - رئیس جمهور و دولتی که مشکلات اصلی را در سه حوزه فرهنگ، اقتصاد، و امنیت شناخته باشد و برای آنها راه حل داشته باشد. ۴ - اعتقاد و اعتماد به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی ۵ - به جای نگاه به غرب، توجه بیشتر به شرق داشته باشد. توجه داریم که ۱۷ کشور همسایه با حدود ۶۰۰ میلیون جمعیت داریم و باید با این کشورها اتحاد و تعامل بیشتری داشته باشیم. این کشورها از نظر مرزی، زبانی، و دینی و اعتقادی به ما نزدیک اند. ۶- مردمی، از جنس مردم، و درد کشیده بودن ۷ - عدالت محوری و فساد ستیزی، و باور دولت به مبارزه با فساد ۸ - پایبندی به قانون اساسی (توجه داریم که وظیفه اصلی رئیس جمهور اجرای قانون اساسی است. کسانی که برخی از مواد قانون اساسی و رکن اصلی آن یعنی ولایت فقیه را قبول ندارند و زیر سوال می برند، نمی توانند انقلابی عمل کنند ولو اینکه سوابق انقلابی داشته باشند. باید به اصول و مبانی انقلاب اسلامی اعتقاد داشته باشد) ۹ - در تعامل با دنیا فریب نخورد. مذاکرات قبلی فریب بود. آمریکایی‌ها با دستکش مخملین مذاکره روی پنجه چدنی، مقابل ما قرار گرفتند ۱۰ - حمایت از مقاومت (خط مقدم ما، سوریه و لبنان و فلسطین است، اگر آنجا جلوی دشمن گرفته نشود باید داخل کشور با دشمنانی از قبیل داعش مبارزه کنیم). 

در ادامه ایشان به شاخصه های جریان انقلابی در مقابل جریان غرب گرا اشاره نمود که به تعدادی از انها اشاره می شود:  از نظر جریان انقلابی،  دین اصلی مهم و اصیل در اداره جامعه است، ولی در دیدگاه غرب گرایی دین امری شخصی است. در دیدگاه جریان انقلابی، انقلاب یک حرکت دائمی و رو به رشد است ولی در نگاه جریان غرب گرا، انقلاب تمام شده است و انقلاب و امام باید به موزه سپرده شوند. جریان انقلابی به ولایت مطلقه فقیه اعتقاد کامل دارد و ولی فقیه را نایب امام زمان (عج) میداند ولی جریان دوم، ولایت مطلقه را قبول ندارد و در چارچوب قانون اساسی ولایت فقیه را می پذیرد. در عرصه مدیریت، جریان انقلابی اعتقاد دارد که باید جهادی و شبانه روز کار کنیم ولی در دیدگاه جریان غرب گرا اینگونه

 نیست. در عرصه اقتصاد، جریان انقلابی به اقتصاد اسلامی با محوریت عدالت معتقد است. طبق نظر مقام معظم رهبری توسعه، پیشرفت، و عدالت با هم باید باشند، ولی در دیدگاه غرب‌گرا، اقتصاد اسلامی نداریم. توسعه و پیشرفت بله، ولی قائل به عدالت نیستند. در عرصه دیپلماسی، جریان انقلابی اهل تنش نیست اما معتقد است که ارتباط و تعامل باید با نفی استکبار باشد، ولی در دیدگاه جریان غرب گرا، سیاست تنش زدایی حتی با عقب‌نشینی و تسلیم همراه است. جریان انقلابی در عرصه مقاومت، اعتقاد به کمک و همراهی دارد ولی جریان غرب‌گرا خنثی و حتی مخالف است. 

ایشان در بخشی دیگر  به وظیفه شورای نگهبان اشاره نموده و عنوان کرد که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداها حداقل ها را بررسی می کند. ما در انتخاب  باید  ملاکهایی را از قبیل موارد زیر مد نظر قرار دهیم: پایبندی کاندیداها به ارزش‌ها، مرزبندی با دشمن،  اعتقاد به اصل مهم جذب حداکثری و دفع حداقلی، تاکید بر فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی، اعتقاد به خودباوری و  توان داخلی، اصل امر به معروف و نهی از منکر، اقتصاد مقاومتی و درون زا. عدم استفاده از الگوهای غربی، پایبندی به فرهنگ اسلامی و شیعی، توجه به تفسیر واقعی و درست صلح امام حسن  و قیام امام حسین علیهما السلام، نه مطابق اهداف و اغراض سیاسی، اعتقاد به امنیت و قدرت دفاعی، اهمیت تامین امنیت، مبارزه با اشرار و معاندین و  ضد انقلاب، در عرصه دیپلماسی، سعی در حل مسائل منطقه‌ای، اعتقاد به عزت و اقتدار ایران، اتحاد، و تشکیل ید واحده. 

در نهایت ایشان با تاکید بر حضور و مشارکت فعال در انتخابات، در راستای جلب مشارکت نیز عنوان نمود که باید افرادی که تمایل به رای ندارند را به انحاء مختلف، متناسب با دلایل شخص برای عدم شرکت، متقاعد کرد. نکته مهم این است که باید در تبلیغ نامزدهای انتخابات، ایجابی عمل کنیم نه سلبی. باید به بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کاندیدای مد نظر خود توجه کنیم نه تخریب کاندیداهای دیگر. 

در پایان نشست آقای دکتر حسینی واشان ریاست سازمان  بسیج اساتید خراسان جنوبی از حاضرین در نشست و نیز از استاد محترم، جناب حجةالاسلام طالب پور تشکر نمود.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.