کتابخوانی پنجره ای به طرف اندیشه‌ها، تجربه ها، آموخته ها و اندوخته ها است

استان خراسان جنوبی
پیام تبریک سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

کتابخوانی پنجره ای به طرف اندیشه‌ها، تجربه ها، آموخته ها و اندوخته ها است

امروز جوانهای ما هم زمینه سلامت جسمی، و هم در زمینه سلامت معنوی، و هم در زمینه سلامت فکری باید ارتقاء داشته باشند. آنچه باید به آن اشاره نمود سلامت فکری را است که با مطالعه کتابهای خوب، راه‌گشا، راهنما که از سوی متفکّران و نویسندگان خوب تهیه شده است، تأمین می شود.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب) خراسان جنوبی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی پیام زیر از سوی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی در گرامی داشت فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان می شود.

بسمه تعالی

نقش کتاب یک نقش بی‌بدیل است، البته بهترین کتابها، کتابی است که انسان را به سمت خداوند و ارزشهای والا و انقلابی هدایت کند، و امیدواریم کتاب جایگاه حقیقی خود را در جامعه بیابد

بازدید رهبر انقلاب از سی و‌‌ یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 21 اردیبهشت ماه 1397

 

مسئله‌ی کتاب‌خوانی و نهضت کتاب‌خوانی از سنت های حسنه ای است که هم در اسلام به اهمیت آن تاکید شده است و هم در نگاه امامین انقلاب رواج آن مطلوب جامعه اسلامی توصیف شده است. هیئت‌های اندیشه‌ ورز و نخبگان جامعه نقش مهمی در تعیین فهرست مطالعاتی و برنامه‌ی مطالعاتی برای حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی دارا هستند به طوری که می‌توان برای قشرهای مختلف برنامه‌ریزی، طرّاحی و تعریف منابع مطالعاتی از سوی نخبگان صورت پذیرد.

همان گونه که مقام معظم رهبری بارها تاکید داشته اند، امروز جوانهای ما هم در زمینه سلامت جسمی، و هم در زمینه سلامت معنوی، و هم در زمینه سلامت فکری باید ارتقاء داشته باشند. آنچه که در اینجا باید به آن اشاره نمود سلامت فکری است که با مطالعه کتاب‌های خوب، راه‌گشا، راهنما که از سوی متفکّران و نویسندگان خوب تهیه شده است، می‌تواند تأمین شود.  

روح یک جامعه در پرتو این مهم بارور می‌شود که کتاب و نویسندگی را در رشد حیات اجتماعی موثر ببیند و به همین دلیل است که میراث فرهنگی و تمدن اسلامی همیشه مملو از کتاب‌های بزرگانی است که حافظ و احیاکننده تفکر و اندیشه های والا و منبع عظیمی بوده است و این فرهنگ کتابخوانی طالبان علم، اندیشه و حقیقت را سیراب کرده است.

برای دستیابی به دانایی و توانایی راهی به جز کتابخوانی نمی توان متصور شد  چراکه در یاری رساندن به فهم و درک درست شاخص است و کلید گذر از محدودیت ها و جهالت ها است. مطالعه و کتابخوانی پنجره ای به طرف اندیشه‌ها، تجربه ها، آموخته ها و اندوخته ها است و در حقیقت فرهنگ کتابخوانی حرکتی فراتر از یک مهارت عادی است و متضمن فرهنگی است  که فعالیت های روزانه و مداوم زندگی را می سازد.

سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی هفته کتاب و کتابخوانی و روز کتابدار را به تمام اساتید، دانشجویان و تمام دانش‌پژوهان جامعه دانشگاهی تبریک و تهنیت عرض نموده و برای فعالین این عرصه موفقیت روز افزون  را از خداوند متعال مسئلت می نماید.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.