نشست بصیرتی با موضوع «اندیشه مقاومت از منظر قرآن کریم»

استان خراسان جنوبی
کانون بسیج اساتید دانشگاه صنعتی بیرجند با همکاری دفترمعاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه

نشست بصیرتی با موضوع «اندیشه مقاومت از منظر قرآن کریم»

در در دیدار آبان ماه1397 مقام معظم رهبری با دانش آموزان و دانشجویان ایشان تاکید داشتند که نظریّه‌ی مقاومت در مقابلِ دشمنِ قوی‌پنجه را تبلیغ کنید، ترویج کنید. بعضی تصوّر نکنند که چون دشمن بمب دارد، موشک دارد، دستگاه‌های تبلیغاتی دارد و از این قبیل، ما عقب‌‌نشینی [کنیم]؛ نخیر، نظریّه‌ی مقاومت، یک نظریّه‌ی اصیل و درست است

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب) خراسان جنوبی کانون بسیج اساتید دانشگاه صنعتی بیرجند با همکاری دفترمعاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه،  به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج، سه شنبه شب 2 آذر ماه 1400 نشستی بصیرتی با موضوع «اندیشه مقاومت از منظر قرآن کریم» با سخنرانی حجت الاسلام اسداللهی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی برگزار نمود.

اسداللهی در این جلسه موضوع مقاومت را در شش حوزه منظومه قرآنی مقاومت، مفهوم شناسی مقاومت، ملزومات مقاومت، آثار و برکات مقاومت، نشانه های مقاومت  و راهبردهای دشمن در حوزه خانواده ایرانی  بررسی و تحلیل نمود.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی همچنین در این جلسه اهمیت نظریه مقاومت از نگاه مقام معظم رهبری را تشریح نمود و بیان داشت: در در دیدار آبان ماه1397 مقام معظم رهبری با دانش آموزان و دانشجویان ایشان تاکید داشتند که نظریّه‌ی مقاومت در مقابلِ دشمنِ قوی‌پنجه را تبلیغ کنید، ترویج کنید. بعضی تصوّر نکنند که چون دشمن بمب دارد، موشک دارد، دستگاه‌های تبلیغاتی دارد و از این قبیل، ما عقب‌‌نشینی [کنیم]؛ نخیر، نظریّه‌ی مقاومت، یک نظریّه‌ی اصیل و درست است؛ هم در مقام نظر، هم در مقام عمل؛ از لحاظ نظری و از لحاظ عملی -از هر دو جهت- باید [ترویج شود].

اسداللهی همچنین گفت: در بیانات  مراسم سی‌امین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) نیز ایشان در پاسخ به سوال معنای مقاومت چیست؟ شرح می دهند که معنای مقاومت این است که انسان یک راهی را انتخاب کند که آن را راه حق میداند، راه درست میداند، و در این راه شروع به حرکت کند و موانع نتواند او را از حرکت در این راه منصرف کند و او را متوقّف کند؛ این معنای مقاومت است.

 

نهاد

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.