دیدارنماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با آیت الله فرحانی نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری

استان خراسان جنوبی

دیدارنماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با آیت الله فرحانی نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: برای ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه باید تفکر وحدت را غنی و قوی کرد

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب) خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: برای ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه باید تفکر وحدت را غنی و قوی کرد.

🔻حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با آیت الله فرحانی نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری و اعضای شورای سیاستگذاری وحدت حوزه و دانشگاه استان ضمن تسیلت ایام شهادت ام ابیها حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) گفت: مسئله حوزه علم به معنی عام آن و وحدت در آن هم انسانی هم اسلامی است چرا که وقتی ما موضوع انسان را مطرح می کنیم و انسان هم موجودی است که باید همه نیازهایش را از طریق علم برآورد، لذا در برطرف کردن نیاز های انسان برخی از علم ها جنبه مقدمی دارند برخی ها جنبه ذی المقدمی که رتبه بندی جای خود را دارد.

 

🔸 وحدت حوزه و دانشگاه با این کثرت کاملا سازگار است، هنگامی که لقمان حکیم از مادر متولد می شود اول پناه، پرورش، غذا و پوشاک می خواهد که باید این نیاز ها برطرف شود تا بعد از آن بشود لقمان حکیم، بنابراین این دو علم با هم بوده اما امروز آن دو را جدا کردند، انسان و مایحتاج انسان از علم و انجام همواره وجود داشته است، اما دولتهای استعماری بودند که این دو را از هم جدا کردند.

 

🔹جلسه گذاشتن و تشکیل دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در جای خودش خوب است اما آنچه که لازم است تفکر وحدت است، اگر ما از تفکر لازم، قوی و غنی شویم خود به خود این دو(حوزه و دانشگاه) یکی می شود و این جدایی ها به خاطر تشتت در افکار است، لذا در این جهت کار لازم نشده است چرا که اگر صورت می گرفت، نتیجه آن دیده می شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.