نخبگان علمی عقب ماندگی های کشور را جبران کنند/اقدام جهادی موتور توسعه کشور است

استان خراسان جنوبی

نخبگان علمی عقب ماندگی های کشور را جبران کنند/اقدام جهادی موتور توسعه کشور است

لازم است اساتید دانشگاه‌ها، نخبگان علمی صنعتی و اجتماعی جامعه تلاش نمایند با الگو گیری از سردار شهید سلیمانی و فعالیت جهادی بعضی از عقب‌ماندگی‌های علمی را جبران نماید

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج خراسان جنوبی در گفتگو با خبرگزاری علم و فناوری از خراسان جنوبی،سید جواد حسینی واشان» مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه انصارالرضا (ع) عنوان کرد: سردار شهید سلیمانی قهرمان ملی و بین‌المللی ایرانی به‌عنوان یکی از نخبگان برتر نظامی موردپذیرش جامعه جهانی بود به‌طوری‌که بسیاری از افسران نظامی جهان عرب در تصمیمات مهم خود با سردار بی‌نظیر جهان اسلام مشورت می‌کردند.

وی ادامه داد: بنابراین بسیاری از فرماندهان برتر سوری، یمنی، ترکیه‌ای، عراقی، افغانی معترف‌اند در شرایط سخت اگر همفکری و مشورت سردار اسلام نبود معلوم نیست الان این کشورها چه شرایطی داشتند این مستشاران نظامی ایران بودند که با همیاری سردار سلیمانی ترکیه را از کودتا نجات دادند یا سوریه را از بحران و سقوط حتمی نجات داد و عراق را از چنگال داعش خارج نمود که همه درگرو هوش و ذکاوت خاص سردار سلیمانی بود.

حسینی واشان بیان داشت: انتظار می‌رود فرماندهان و سرداران پرافتخار جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از تجربیات یادداشت‌ها و مشورت‌های ایشان در تدوین راهبردهای نظامی کشور بهره بگیرند با عنایت به اینکه باهمت شهید سلیمانی و سرداران باافتخار نظامی کشور امروز کشور ما عرصه منطقه‌ای و جهانی جایگاه بسیار بالایی دارد و می‌بایست از این جایگاه در جهت پیشبرد اهداف اجتماعی و اقتصادی کشور بهره جست با افزایش ظرفیت‌های کشور و تقویت نیروهای بازدارندگی بر تعاملات کشور با جهان بیافزاید.

درخشش ایران درعلوم نانو به همت نخبگان علمی

وی تأکید کرد: امروزه نخبگان علمی کشور با درخشش در علوم نانو هسته‌ای موشکی پزشکی توانسته است جایگاه ایران را در منطقه رتبه اول برسانند.

حسینی واشان بیان داشت: لازم است اساتید دانشگاه‌ها، نخبگان علمی صنعتی و اجتماعی جامعه تلاش نمایند با الگو گیری از سردار شهید سلیمانی و فعالیت جهادی بعضی از عقب‌ماندگی‌های علمی را جبران نماید.

وی بابیان اینکه امروز ایران می‌بایست در بسیاری از شاخه‌های علمی حرف اول منطقه را می‌زد هرچند هنوز هم دیر نشده است، گفت: نخبگان جامعه با الگوبرداری از سردار سلیمانی و فعالیت شبانه‌روزی و جهادی و شناسایی جامعه مسائل منطقه‌ای به حل این مسائل کمک نمایند.

توجه به شناسایی و حل مسائل از اهداف بسیج اساتید است

مسئول سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی یادآور شد: بسیج اساتید نیز در دوره جدید فعالیت خود برنامه‌های خود را بر شناسایی مسائل منطقه و کشور متمرکز نموده است.

وی ادامه داد: در بسیج اساتید اندیشکده ها و گروه‌های مسئله محور کرسی‌های آزاداندیشی فعال‌شده است که هدف آن‌ها تمرکز بر شناسایی نظام مسائل استان منطقه و کشور می‌باشد.

اقدام جهادی موتور توسعه کشوراست

حسینی واشان افزود: سپس با اقدام جهادی راه‌حل‌های مناسب شناسایی و به دستگاه‌های اجرایی اعلام شود تا موتور توسعه کشور و منطقه تسریع شود.

وی تأکید کرد: بسیج اساتید به‌عنوان قشر نخبه بسیج تلاش دارد با معرفی شخصیت و مکتب شهید سلیمانی و تشریح سبک زندگی ایشان در ترویج مکتب سلیمانی مؤثر باشد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.