منافع ملی اوکراین قربانی باتلاق اعتماد به غرب شد/ مردمی بودن و قوی بودن نظام جمهوری اسلامی به دشمان اجازه تجاوز نمی دهد

استان خراسان جنوبی

منافع ملی اوکراین قربانی باتلاق اعتماد به غرب شد/ مردمی بودن و قوی بودن نظام جمهوری اسلامی به دشمان اجازه تجاوز نمی دهد

محمدمهدی ایزدخواه معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی صبح امروز دوشنبه 9 اسفند ماه 1400 و پس از قرائت زیارت عاشورا به تبیین بصیرت و آگاهی در تحلیل مسائل سیاسی و بین المللی و همچنین بررسی درگیری روسیه و اوکراین پرداخت.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج خراسان جنوبی از کانون بسیج اساتید دانشگاه صنعتی بیرجند، محمدمهدی ایزدخواه معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان در استان صبح امروز دوشنبه 9 اسفند ماه 1400 و پس از قرائت زیارت عاشورا به تبیین بصیرت و آگاهی در تحلیل مسائل سیاسی و بین المللی و همچنین بررسی درگیری روسیه و اوکراین پرداخت.

ایزدخواه ضمن تاکید بر توجه و تدبر در درس های حادثه عظیم عاشورا بیان داشت: حادثه عاشورا درس هایی دارد و عبرت هایی دارد. بصیرت داشتن یکی از مهمترین درس هاست و همچنین درس فداکاری و ایثار درس مهم دیگر است. اما عبرت گرفتن از این عاشورا یعنی حوادث آن روز و حوادث پس از آن را تحلیل کنیم و در مورد شرایط کنونی جامعه اسلامی به درک درست و صحیح برسیم.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی بیرجند افزود: در مساله  درگیری روسیه و اوکراین عامل اصلی تحریکات ناتو در اوکراین بود. با توجه با اینکه ناتو تحت نظر و کنترل ژنرال های عالی مقام آمریکایی است، منافع آمریکا اقضاء می کند که روسیه را درگیر تنش های منطقه ای کند تا بتواند بورد استریم و سایر حوزه های انرژی روسیه را تضعیف نماید.

معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی همچنین به چند درس مهم فارغ از ابعاد سیاسی و نظامی که این واقعه دارد و بعضی از پشت  پرده ها بعداً آشکار خواهد شد گفت: اولین درس این است که زمام امور کشور به دست چه کسی و با چه صلاحیتی سپرده شود؟ وقتی یک کمیدین در یک برنامه طنز به نام «خادم ملت» خودش را فسادستیز معرفی می کند، امپراتوری رسانه ای او را به عنوان کاندید ریاست جمهوری تبلیغ می کند و کسی که هیچ تجربه سیاسی ندارد را بر بالاترین جایگاه اجرایی کشور می نشاند.

ایزدخواه دومین درس را اعتماد پوچ و تهی به وعده های غرب دانست و افزود: غربی ها بارها و بارها زیر قول و وعده های خودشان زده اند و اکنون زلنسکی عاجزانه و ملتمسانه از آمریکا درخواست کمک می کند و فریاد می زند: «ما تنها مانده ایم»

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی بیرجند درس سوم را قوی بودن و بالابودن قدرت دفاعی کشور را با اهمیت دانست و اینکه قدرت علمی و فناوری کشور می تواند در مقابل هر گونه تجاوز اثر بازدارندگی داشته باشد. وی بیان داشت: درس چهارم اهمیت مردمی بودن یک نظام است. در حالی که مردم اوکراین همه در حال فرار هستند اما جوانان با ایمان این مرز و بوم هشت سال در مقابل تجاوز بی شرمانه عراق مجاهدانه مقاومت کردند. اعتماد مردم به سران حکومت و مسئولان موضوعی است که به فرمایش مقام معظم رهبری این روزها رسانه ها با تمام قدرت خود آن را آماج تخریب ها و تضعیف های خود قرار داده اند.

 

 

 

عکسعکس

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.