فرهنگ شهادت ، اصول و معارفی است که معرف و برآمده از حیات معنوی شهیدان است

استان خراسان جنوبی
ایزدخواه معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی

فرهنگ شهادت ، اصول و معارفی است که معرف و برآمده از حیات معنوی شهیدان است

در مراسم بزرگداشت شهداایزدخواه معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی بیان داشت: اگر بخواهیم فرهنگ شهادت را معنا کنیم می‌توان گفت عبارت است از « باورها، اعتقادات، خلقیتات ، رفتارها، اهداف و آرمانها و دیگر وجوه معنوی و الهی یک شهید که الهام گرفته از آیات قرآن و روایات معصومین(ع) است» که ما باید این فرهنگ را همواره در جامعه زنده نگاه داریم.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج خراسان جنوبی امروز یکشنبه 22 اسفندماه  روز بزرگداشت شهدا و سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در مزار شهدای گمنام دانشگاه صنعتی بیرجند گرامی‌داشته شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند، این مراسم که با  حضور جمعی از اساتید و کارکنان بسیجی همراه بود،  با خواندن فاتحه و غبار روبی مزار این دو شهید یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی از صدر تا کنون گرامی‌داشته شد. در این مراسم سرپرست معاونت اداری و مالی بیان داشت:  اگر بخواهیم فرهنگ شهادت را معنا کنیم می‌توان گفت عبارت است از « باورها، اعتقادات، خلقیتات ، رفتارها،  اهداف و آرمانها و دیگر وجوه معنوی و الهی یک شهید که الهام گرفته از آیات قرآن و روایات معصومین(ع) است» که ما باید این فرهنگ را همواره در جامعه زنده نگاه داریم. کمترین وظیفه ماست که مراسم یادبود و تجلیل از مقام  شهید را باشکوه هر چه بیشتر برگزار کنیم و آثار مکتوبی که  یادآور  شهیدان  باشد را حفظ و نشر بدهیم.

ایزدخواه معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی افزود: در واقع فرهنگ شهادت ، اصول و معارفی است که معرف و برآمده از حیات معنوی شهیدان است و مبین سیر عملی آنهاست. این روحیه جهاد و فداکاری که شهدا داشتند و با عشق و اخلاص در میدان نبرد حاضر بودند چند شاخص را به ما می دهد.

سرپرست معاونت اداری و مالی دانشگاه صنعتی بیرجند عنوان کرد:  شاخص اول فدا کردن جان برای حفظ ارزش های متعالی است. احترام و وفاداری  به ارزش های متعالی یک نظام  یک اصل  مهم  است و برای  جامعه اهمیت دارد. شهدا  حاضر می شوند جهت بقاء و حیات جامعه  و ارزش های آن  جان خویش را فدا کنند. در باور شیعه  و مسلمانان،  زمانی که چنین  ارزش هایی دچار خطر شده و مورد تعرض قرار گیرند افرادی حاضر می شوند جان خودشان را  فدا  کنند.  مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم تاکید دارند انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که پس از گذشت ۴ دهه از آن هنوز به ارزش ها و آرمان های انقلابش پایبند است و این پایبندی به خاطر این شهدای عزیزی است که در این راه خون پاکشان را تقدیم کردند. وظیفه ماست این شاخص را الگوی زندگی خود قرار دهیم و همواره از  ارزش های  انسانی، معنوی، اخلاقی و اسلامی که پایه های محکم نظام ماست دفاع کنیم.

معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی گفت: شاخص دوم هویت و عزت نفس است که شهدا در مقابل تهاجم دشمن احساس ضعف نشان نداند. چون شهدای ما با یک هویت اسلامی ایرانی وقتی در معرض تهاجم و تصرف دشمن قرار می گیرند، ضعف نشان نمی دهند. وی اظهار داشت: این عزت نفس و خودباوری شهدا بود که باعث افتخارآفرینی های کشور در عرصه های مختلف شده است. «ما می توانیم» شعاری بود که در جبهه ها عامل عزت و اقتدار بود. این زمان هم «ما می توانیم» ما را در حوزه های مختلف علمی پیشگام کرده و ان شاالله دانشگاه ما هم بیشتر از قبل خواهد درخشید.

سرپرست معاونت اداری و مالی دانشگاه صنعتی بیرجند  در پایان گفت: از خداوند متعال مسئلت داریم که ما را از رهروان واقعی شهدا قرار دهد و از برکات معنوی این دو شهید گمنام دانشگاه، همه ما را بهره مند سازد. 

تصویر

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.