شرط تحقق جامعه توحیدی، ایجاد پیوندهایی مبتنی بر ارزش های اسلامی است

استان خراسان جنوبی
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

شرط تحقق جامعه توحیدی، ایجاد پیوندهایی مبتنی بر ارزش های اسلامی است

پیغامی در این نشست بیان داشت: در جامعه اسلامی اقامه صلاه معنایش این است که روح نماز در جامعه زنده باشد و به ارزش های انسانی بی توجهی صورت نمی پذیرد. هویت جمعی مساله صدر اسلام و موضوع قابل اعتننا برای رسول مکرم اسلام نیز بوده است

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج خراسان جنوبی نشست جهاد تبیین به همت معاونت بررسی و گفتمان سازی سازمان،  با موضوع «الزامات جامعه سازی و جامعه پردازی از منظر مقام معظم رهبری»  با سخنرانی دکتر عادل پیغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد دانشگاه امام صادق علیع السلام روز دوشنبه 23 اسفندماه 1400 با حضور جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه های استان خراسان جنوبی برگزار شد.

پیغامی در این نشست بیان داشت: در جامعه اسلامی اقامه صلاه معنایش این است که روح نماز در جامعه زنده باشد و به ارزش های انسانی بی توجهی صورت نمی پذیرد. هویت جمعی مساله صدر اسلام و موضوع قابل اعتننا برای رسول مکرم اسلام نیز بوده است. این که مقام معظم رهبری در انتخابات ها به حضور حدااکثری مردم تاکید دارند، نشان از اهمیت ایجاد پیوندهایی است که باید در جامعه اسلامی حفظ شود. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امام در پیامی به اولین همایش پس از انقلاب خطاب به مردم فرمودند امیدوارم این اجتماع ابدان شما منجر به اجتماع ارواح شما باشد. بنابراین جامعه پردازی مورد توجه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب همان امتداد اندیشه متعالی امام رضوان الله تعالی علیه است.

پیغامی تاکید کرد: این اسلام است که بر خلاف غرب به وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت قایل است و بر همین اساس است که مولا امیرالمونین از آزار و اذیت یک زن یهودی در گوشه ای از دنیا متاثر می شوند. همچنین از نگاه اسلام هویت جمعی با امام جامعه معنا پیدا می کند.

این جلسه با تبادل نظر اعضای هیات علمی و شرکت کنندگان در ان نشست به پایان رسید.

تصویر

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.