روز قدس؛ تدبیر حکیمانه امام (ره)، هم بر پایه شعور سیاسی و هم بر اساس تعهد دینی

استان خراسان جنوبی
معاون گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی

روز قدس؛ تدبیر حکیمانه امام (ره)، هم بر پایه شعور سیاسی و هم بر اساس تعهد دینی

مخالفان آرمان آزاد سازی فلسطین هم در سطح بین‌المللی و هم منطقه‌ای و هم فلسطینی تلاش دارند با تعریف اولویت‌های دیگری مانند اولویت‌های بخشی، ملی و قومی و یا پدیده تروریستی تکفیری، اولویت فلسطین را از اولویت های جهان اسلام خارج سازند. این تحرکات واهی یادآور شکست آبرو رفته آنان در عملیات شمشیر قدس است که مقاومت اسلامی فلسطین در مقابله به تجاوزهای بی شرمانه رژیم غاصب صهیونیستی در سال قبل اقدام نمود و باعث تثبیت معادلات منطقه ای به نفع جبهه مقاومت از غزه تا جنوب لبنان شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی خراسان جنوبی، محمدمهدی ایزدخواه معاون گفتمان سازی سازمان به مناسبت روز قدس امسال 9 اردیبهشت ماه 1401، یادداشتی را به شرح ذیل بیان نمود.

بسم الله الرحمن الرحیم. روز قدس که حاصل تدبیر هوشمندانه و حکیمانه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) است، در روزگاری که زیاده خواهی های استکبار جهانی روز به روز بی پرواتر شده بود، فلسطین را به مسأله اول جهان اسلام، محور وحدت و مقاومت امت اسلامی و آزادی خواهان جهان تبدیل نمود.

مخالفان آرمان آزاد سازی فلسطین هم در سطح بین‌المللی و هم منطقه‌ای و هم فلسطینی تلاش دارند با تعریف اولویت‌های دیگری مانند اولویت‌های بخشی، ملی و قومی و یا پدیده تروریستی تکفیری، اولویت فلسطین را از اولویت های جهان اسلام خارج سازند، چنان که در روزهای اخیر شاهد بودیم وزیران خارجه چهار کشور عربی، آمریکا و رژیم صهیونیستی نشستی را موسوم به «نشست النقب» برگزار کردند و هدفی جز اجرایی کردن توافق ابراهیم، به حاشیه کشیدن مسأله فلسطین و استحاله کردن سازش با رژیم صهیونیستی در جهت حل و فصل مسأله فلسطین برای آن نمی شود ترسیم نمود. این تحرکات واهی یادآور شکست آبرو رفته آنان در عملیات شمشیر قدس است که مقاومت اسلامی فلسطین در مقابله به تجاوزهای بی شرمانه رژیم غاصب صهیونیستی در سال قبل اقدام نمود و باعث تثبیت معادلات منطقه ای به نفع جبهه مقاومت از غزه تا جنوب لبنان شد و هر گونه توطئه تضعیف و نابودی مقاومت را نابود کرد. عملیات شمشیر قدس نشان داد که ابتکار عمل از دست جنایتکاران صهیونیستی خارج شده است و در دستان جریان مقاومت قرار گرفته است. این به این معنا است که آینده فلسطین و منطقه توسط مجاهدان مقاومت رقم خواهد خورد. این گونه پیروزی ها قطعاً نشان از در تنگنا قرار گرفتن رویکرد نظامی طرح های آمریکایی-اسرائیلی است. بر این اساس می توان امیدوار بود که پس از خروج مفتضحانه نیروهای آمریکایی از افغانستان و عراق که پس از سال ها اشغالگری رخ داد، آزاد سازی فلسطین و خروج نیروهای غاصب صهیونیستی نیز از منطقه محقق خواهد شد.

بدون شک، روز قدس یکی از جلوه های حقیقی اتحاد و انسجام دنیای اسلام است و نشست های سازشکارانه ای مثل النقب، صرفاً نشانگر وضعیت عجز و ناتوانی دشمنان  برای نابودی مسأله فلسطین است. بیانیه کنفرانس «فلسطین؛ القضیه المرکزیه»  که این روزها در صنعاء پایتخت یمن به پایان رسید، به اهمیت بازپس گیری حقوق تضییع شده مردم فلسطین اشاره داشته است و در آن تأکید شده که  شیوه های مطالعاتی و گفتمان جهانی باید واحد شود و هدف تحقق وحدت امت اسلامی توأم با تبیین و افزایش حضور مسأله فلسطین در محافل اجتماعی بر اساس دیدگاه قرآنی محور گفتمان سازی ها باشد.  همایش مردمی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، تأکید بر جهانی بودن مسأله فلسطین دارد و  مردم ایران هم بر پایه شعور سیاسی و هم بر اساس تعهد دینی همه ساله در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.