برگزاری مراسم زیارت عاشورا توسط کانون بسیج اساتید دانشگاه صنعتی بیرجند

استان خراسان جنوبی
به مناسبت روز بسیج اساتید و گرامی داشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران

برگزاری مراسم زیارت عاشورا توسط کانون بسیج اساتید دانشگاه صنعتی بیرجند

در فرازهایی از پیام تاریخی حضرت امام (ره) به مناسب شهادت شهید چمران آمده است این شهید در راه عقیده پاک خالصش جهاد کرد و در حیاتش با نور معرفت و پیوستگی به خدا قدم نهاد و جان خود را نثار کرد. این بیانات امام (ره) نشان دهنده این است که دکتر چمران بر اساس آیات قرآنی سیر هجرت، جهاد و شهادت را طی کرده است و به علو درجات نائل گشته است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب) خراسان جنوبی به مناسبت روز بسیج اساتید و گرامی داشت سالروز شهادت انسان ساز سردار پر افتخار اسلام و مجاهد بیدار و متعهد راه تعالی دکتر مصطفی چمران کانون بسیج اساتید دانشگاه صنعتی بیرجند مراسم زیارت عاشورا را به همراه سخنرانی محمدمهدی ایزدخواه معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی در صبح روز دوشنبه 30 خرداد ماه 1401 در محل  مسجد امام رضا ع این دانشگاه برگزار نمود.

ایزدخواه در این مراسم بیان داشت: در فرازهایی از پیام تاریخی حضرت امام (ره) به مناسب شهادت  شهید چمران آمده است این شهید در راه عقیده پاک خالصش جهاد کرد و در حیاتش با نور معرفت و پیوستگی به خدا قدم نهاد و جان خود را نثار کرد. این بیانات امام (ره) نشان دهنده این است که دکتر چمران بر اساس آیات قرآنی سیر هجرت، جهاد و شهادت را طی کرده است و به علو درجات نائل گشته است.

معاون اداری ومالی دانشگاه صنعتی بیرجند  گفت: این که دکتر چمران عالی ترین امکانات رفاهی را با درجه ممتاز علمی رها می کند و به مصر و لبنان مهاجرت می کند نشان دهند اعتقادات عمیق دینی و معنوی ایشان است که یاری رساندن به برادران مسلمانش در مبارزه با استکبار جهانی و اسرائیل را اولویت قرار می دهد.

معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی عنوان کرد: این شهید عزیز در حوادث گوناگون بعد از انقلاب نقش آفرینی های بی نظیری از خود نشان میدهد. مواجه با حوادث کردستان، تحرکات جریان های التقاطی و نیروهای ضد انقلاب از جمله این موراد می باشد. این شهید بزرگوار نسبت به حوادث جامعه بی تفاوت نیست و همیشه اعتلای نظام اسلامی و تبعیت از امام جامعه برای او اهمیت دارد. این رفتار او، نشات گرفته از انگیزه الهی اوست که همیشه و همه جا  خداوند متعال را میبیند. 

ایزدخواه افزود: در فرازهایی از دلنوشته های این شهید در کوران حملات بعثی ها در دفاع مقدس آمده است که رزمندگان در دل شب، در صحرا زیر ستارگان آسمان فریاد یا امام زمان سر می دهند، گریه می کنند و در تنهایی با امام خود به وحدت می رسند. احساس این که پشتیبانی دارند که ناظر فداکاری هاست. این دل نوشته ها برآمده از نگاه الهی و معنوی این شهید عزیز است.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.