افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس به صورت حضوری و برخط در دانشگاه بیرجند

استان خراسان جنوبی

افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس به صورت حضوری و برخط در دانشگاه بیرجند

نمایشگاه دفاع مقدس در محل مسجد امام صادق (ع) دانشگاه بیرجند و بصورت برخط در سایت دانشگاه بیرجند افتتاح شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج خراسان جنوبی، به مناسبت گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس با حضور ریاست بسیج اساتید استان خراسان جنوبی، ریاست دانشگاه بیرجند، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان و اساتید بسیجی، نمایشگاه دفاع مقدس در محل مسجد امام صادق (ع) دانشگاه بیرجند و به صورت برخط در سایت دانشگاه بیرجند افتتاح شد. در این مراسم، و یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و جانبازان و همه آنهایی که در راه اعتلا و استحکام نظام اسلامی جانفشانی کردند  گرامی‌داشته شد. دکتر لامعی رئیس دانشگاه از تمامی کانون‌ها و معاونت فرهنگی و اجتماعی که با زحمات طاقت‌فرسا در برگزاری این نمایشگاه برگ زرین دیگری بر افتخارات حوزه فرهنگی افزودند سپاسگزاری کرد. دکتر لامعی همچنین با بیان خاطراتی به توفیق حضور خود در دوران پرافتخار دفاع مقدس و جنگ سی و سه روزه لبنان اشاره کرد.

سرهنگ فلاحی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با تسلیت رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) یاد پنچ شهید دانشجوی دانشگاه بیرجند را گرامی‌ داشت و از زحمات صورت گرفته در دانشگاه بیرجند و ایجاد فضای دفاع مقدسی در جوار شهید گمنام قدردانی کرد.

وی گفت: در ابتدای انقلاب در استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان و کردستان، ضد انقلاب با حمایت اسکتبار، اقدامات ضد ملی و جنگهای قبیله‌ای و قومی خود را آغاز کردند و منافقین کوردلی که دستشان به خون جوانان کشور آلوده است اینک شعار دفاع از حقوق زن و آزادی و حجاب را سر می‌دهند. در کردستان بهترین جوانان ما در مقابل تهاجم و ظلم گروهک‌های کومله و دموکرات به شهادت رسیدند و تعداد بسیاری از پاسداران، ارتشی‌ها، بسیجی‌ها و ... را در مقابل عروس و دامادهای خود به بدترین نحو به شهادت رساندند و هم اکنون همان ها با سوء استفاده از احساسات پاک جوانان، داعیه تجزیه و خدمت دارند. اینگونه بود که جنگ تحمیلی را با هدف ساقط کردن نظام اسلامی بر کشور ما تحمیل کردند چرا که در آن جبهه‌ها راه به جایی نبردند و جنگ توسط صدام با حمایت بالغ بر 70 کشور بر ما تحمیل شد. وی افزود: مردم خوزستان و به‌طور ویژه مردم خرمشهر با دستانی خالی ارتش مجهز عراق را 34 روز در پشت دروازه های شهر نگاه داشتند. مردم نقش بسیار اثر بخشی داشتند و اگر بخواهیم به نقش ایثارگران و عظمت کار آنها پی‌ببریم باید به عظمت دفاع مقدس بیندیشیم. ما در طول جنگ با تمامی محدودیتها به پیروزی رسیدیم و هرچه برای دفاع مقدس و برای منتقل کردن آن به نسل جوان کار کنیم کم است. لازم است آثار و گنجینه‌هایی که در اختیار داریم به نسل جوان منتقل شود.

در پایان، قطعنامه بسیج دانشجویی استان در محکومیت اقدامات آشوبگران و هنجارشکنان قرائت شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.