بیانیه مشترک بسیج اساتید و دفاتر هم‌اندیشی در تحلیل و محکومیت اغتشاشات اخیر

استان خراسان جنوبی

بیانیه مشترک بسیج اساتید و دفاتر هم‌اندیشی در تحلیل و محکومیت اغتشاشات اخیر

مراسم گرامی‌داشت سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) روز شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ با حضور رئیس دانشگاه بیرجند و رؤسای دانشگاه‌های استان، مدیرکل امور بانوان خراسان جنوبی، ریاست بنیاد نخبگان استان، مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مسئولان دفاتر هم اندیشی، اعضای هیأت رئیسه دانشگاه‌ها، معاونین شورای بسیج اساتید، مسئولان کانون‌ها و دفاتر بسیج اساتید دانشگاه‌ها و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های استان در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد و در پایان این مراسم، بیانیه ای درباره اغتشاشات اخیر قرائت شد.

مراسم گرامی‌داشت سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) روز شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ با حضور رئیس دانشگاه بیرجند و رؤسای دانشگاه‌های استان، مدیرکل امور بانوان خراسان جنوبی، ریاست بنیاد نخبگان استان، مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مسئولان دفاتر هم اندیشی، اعضای هیأت رئیسه دانشگاه‌ها، معاونین شورای بسیج اساتید، مسئولان کانون‌ها و دفاتر بسیج اساتید دانشگاه‌ها و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های استان در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی جعفری رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های خراسان جنوبی ضمن تبریک ایام خجسته امامت و ولایت حضرت حجت «عج» به حدیث افضل اعمال امّتی انتظار الفرج؛ یعنی برترین اعمال امّت من این است که منتظر فرج باشند مطالبی پیرامون انتظار فرج بیان کرد.
 در این مراسم حجت الاسلام والمسلین اکبری مطلق رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ابراز داشت: در تاریخ فلسفه و فلسفه ادیان بشر از ابتدای خلقت بدنبال واسطه‌ای برای ارتباط با خالق بوده است. وی پس از ذکر مقالات نوشته شده در این مبحث، ادامه داد: حکمت در فلسفه یونانی و یهودی واسطه بین خلق و خالق است. در مسیحیت واسطه بین خلق و خدا و تبیین این واسطه مشکل دارد و در گفتار یوحنا به انحراف کشیده شده است.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین رحیم آبادی مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه موقت بیرجند، به ظرفیت فوق العاده قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: همه بشر در حال تلاش برای پاسخ به نیازهای مادی و فرامادی هستند. بسیاری از نگرانی و آسیب هایی که به مومنین وارد شده از عدم آرامش و عوامل مختلف آخرالزمانی است. خداوند در آیه 45 سوره عنکبوت می‌فرماید ذکر خداوند اکبر است.
در روایتی در اصول کافی آمده است که منظور از ذکر، اهل بیت هستند؛ "نحن ذکر الله و نحن اکبر". بسیاری از افراد با ذکر الله به مراتبی بالا دست یافته‌اند.
تمام افرادی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند نماز خوان و دین داران جاهل به امام بودند. وی افزود: انقلاب ما صد در صد به ظهور امام زمان(عج) وصل خواهد شد. در این زمینه حضرت امام خمینی(ره) می‌فرمایند: تمام دستگاه‌هایی که در کشور ما ایجاد شده‌اند و امیدواریم در دیگر کشورها توسعه یابند باید خودشان را برای ملاقت حضرت مهدی(عج) مهیا کنند. وی همچنین به نقل سخنی دیگر از حضرت امام خمینی(ره) پرداخت که انقلاب اسلامی ایران با تأیید خداوند منان در سطح جهان در حال گسترش است و ان شاء الله با گسترش آن قدرت‌های شیطانی به انزوا کشیده خواهند شد. پرچم جمهوری اسلامی ماهیت آن به انتظار است و حکومت مستضعفان است و زمینه برای حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) مهیا خواهد شد. نظم الهی جهانی به لطف خداوند در حال شکل گیری است. وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم اشاره کرد که جوانان آماده شوند و دوششان را زیر بار مسئولیت‌های جوانانه و جوانمردانه ببرند تا بسوی طلوع خورشید عالم تاب امامت و و لایت حرکت نماییم. وی افزود: امام خمینی(ره) در پیامی در نیمه شعبان می‌فرمایند: مسئولان ما باید بدانند انقلاب ما محدود به ایران نیست انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم‌داری حضرت مهدی(عج) است. وی در این زمینه کتابی از حضرت آیت الله سید محمد تقی موسوی اصفهانی با عنوان مکیال المکارم و کتابی از استاد محمد شجاعی با عنوان آشتی با امام زمان(عج) معرفی کرد.
وی یکی از کارهای فوق العاده نهاد رهبری در دانشگاه‌ها را کتب پرسمان و پرسش ها و پاسخ های دانشجویی دانست. 
در پایان این مراسم بیانیه مشترک بسیج اساتید و دفاتر هم‌اندیشی در تحلیل و محکومیت اغتشاشات اخیر به شرح ذیل قرائت شد:

بیانیه اساتید انقلابی و بسیجی دانشگاه های استان خراسان جنوبی در مورد حوادث اخیر کشور - 16 مهر 1401

بسم الله الرحمن الرحیم

یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ ( سوره صف/آیه 8)

می خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خداوند اگر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل می کند.

با عرض تبریک سالروز آغاز ولایت امام زمان(عج) به محضر نایب بر حق ایشان رهبر فرزانه انقلاب و ملت غیور و شهیدپرور ایران اسلامی، حوادث روزهای اخیر که با اتفاقی غمناک شروع شد و بصورتی غیر منطقی از مرحله اعتراض به اغتشاش رسید و با دخالت بیگانگان و فریب خوردگان داخلی آنها منجر به هتک حرمت به مقدسات مردم شد، اساتید انقلابی و بسیجی دانشگاههای خراسان جنوبی را بر آن داشت تا در این رابطه بیانیه ای به شرح ذیل صادر نمایند:

انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران که میراث گرانقدر علما، مجاهدت هزاران رزمنده و ثمره خون شهیدان والامقام و زمینه ساز اعتلای کلمه توحید و گسترش عدالت است از نعمات بزرگ الهی است که حفظ آن را امام راحل(قدس سره الشریف) اوجب واجبات دانسته اند. این نظام مقدس در مسیر تحقق حکومت اسلامی اگر چه با دشواری هایی مواجه است اما موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی ایران در صحنه های بین المللی، الهام بخشی به مظلومان جهان، عزتمندی مسلمانان و شیعیان، نقش تعیین کننده نظام در مناسبات و روابط بین المللی و اقتدار سیاسی و امنیتی امروز ما در حالی اتفاق افتاده است که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نظام سلطه و در راس آنها آمریکا در خصومت با جمهوری اسلامی ایران از هیچ اقدام دشمنانه ای فروگذار نکرده است؛ از تحریک برخی اقوام گرفته تا اقدام برای کودتا، تحریک صدام ملعون برای حمله به ایران و جنگ 8 ساله ظالمانه، تحریم های گسترده و ... این نظام به لطف الهی و با تکیه بر اراده یک ملت مومن و بصیر و با جانفشانی های بی نظیر جوانان این مرز و بوم با همه این دشمنی ها، همچنان توانمندتر از قبل به پیش می رود و به فضل الهی آینده بسیار روشن تر از گذشته خواهد بود.دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی، فرهنگی،آموزشی و تربیتی وظیفه خود می داند که همواره نسبت به آنچه در جامعه می گذرد حساس بوده و با تمام توان در جهت کمک به تبیین علمی و اقدامات دانش بنیان در راستای اعتلای نظام جمهوری اسلامی همفکری کند. دانشگاهیان همواره در سال های گذشته با احساس مسئولیت در صحنه حاضر بوده و در دفاع از انقلاب اسلامی مجاهدت کرده، برخی به شهادت رسیده اند و برخی دیگر با مجاهدت از طریق قلم، بیان و یا ورود در میدان و پذیرش مسئولیت تلاش کرده اند در جهت تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی نقش آفرین باشند. حضور دانشجویان در صحنه نیز به معنای احساس مسئولیت آنها و ارتقا دهنده سطح توانمندی های آنها برای پذیرش مسئولیت های بزرگ در جامعه فردا است. در این مسیر فراهم آوردن زمینه های مناسب آموزشی، فرهنگی، تربیتی و علمی در دانشگاه برای تحقق استعدادهای دانشجویان، مسئولیت بزرگی بر دوش مسئولان فعلی دانشگاه است. استادان دانشگاه با وزانت علمی و با اشراف و تعهد نسبت به مسئولیت خطیر خود همواره تلاش کرده اند، آگاهی، بصیرت، اخلاق، تعهد، مسئولیت پذیری و قدرت تفکر را در دانشجویان خود متجلی کرده و آنان را به کمال مستحق برسانند. همه دانشگاهیان نسبت به خطا و یا اجحاف به یک فرد بی گناه احساس مسئولیت دارند همچنان که  نسبت به عدول از ارزش ها و معیارهای دانشگاه اسلامی نیز حساس هستند. دانشگاهیان علاوه بر اینکه با روحیه انتقادی نسبت به نقصان های موجود واکنش نشان خواهند داد، اجازه سوء استفاده به دشمنان این مرزو بوم را نیز نخواهند داد. قطعا دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی و نقش آفرین در تحقق تمدن نوین ایرانی- اسلامی، همه اهتمام خود را برای حفظ فضای معیار دانشگاهی به کار خواهد بست و تحرکات عوامل وابسته را رصد نموده و با نقش آفرینی علمی و عقلانی، کید دشمنان را خنثی خواهد نمود.

بدینوسیله ما استادان انقلابی و بسیجی دانشگاههای خراسان جنوبی آمادگی خود را در جهت ایفای نقش تبیینی برای نسل امروز اعلام می داریم تا تهدیدهای ناشی از جنگ رسانه ای ترکیبی-شناختی دشمن را در بی ثبات سازی های اخیر به فرصتی برای رشد و ترقی مبدل سازیم. همچنین بر خود لازم می دانیم از جانب تمامی جامعه دانشگاهی، بصیرت انقلابی و حضور به موقع و میدانی ملت عزیز ایران را ستوده و از رشادت ها و از جان گذشتگی های دلیر مردان عرصه امنیت خصوصا نیروهای مخلص فراجا که در این شرایط دشوار با صبر و عقلانیت زمینه ساز آرامش و امنیت در جامعه هستند، سپاسگزاری نموده و قدردان ایشان باشیم. دفاتر هم اندیشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و بسیج اساتید به عنوان نهادهای اندیشه ورز، با اعلام مرزبندی شفاف و دقیق و برائت از اغتشاشگران و غارتگران امنیت و اموال عمومی، ضمن رصد هوشمندانه و مستمر، آرامش و امنیت ایران اسلامی را برای پیشرفت همه جانبه و رفاه فزاینده الزامی و بسیار مهم دانسته و نیز بر این باور است که بایستی دانشگاه و دانشگاهیان همانطور که در کلام و رفتار رهبر معظم انقلاب اسلامی متجلی و نمایان است همواره مورد تکریم و احترام قرار بگیرند.

در پایان با تبریک مجدد سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) ما اساتید انقلابی استان خراسان جنوبی، با آن حضرت تجدید عهد کرده و پیمانی دوباره می بندیم تا در طوفان فتنه های آخرالزمان وفادار به اسلام ناب محمدی بمانیم.

همچنین ضمن تشکر فراوان از بیانات روشنگرانه مقام معظم رهبری که نشان داد، در فتنه اخیر، مسئله مسئله حجاب نیست معروض می داریم در کنار تلاش برای رفع مشکلات و بهبود شیوه های اجرای نهی از منکر، نباید از توطئه و سوء استفاده دشمنان این مرز و بوم، در بهانه جویی در مورد مرگ یک دختر جوان و کشاندن آن از یک اعتراض، به مبارزه با اصل نظام غافل بود.

اکنون که با ارائه گزارش پزشکی قانونی، بیگناهی فرماندهی انتظامی کشور در قضیه اخیر مشخص شده است جا دارد ضمن تبری جستن از تعرض ها و ظلم های اخیر به این نهاد زحمتکش، از زحمات پلیس عزیز در برقراری امنیت و کنترل اغتشاشات قدردانی نموده و تضعیف پلیس را تضعیف امنیت و انسجام ملی و باعث جری تر شدن متجاوزان به آرامش و امنیت مردم دانسته و محکوم کنیم. از خواصی که شتابزده به قضاوت درباره این نهاد پرداختند نیز خواستاریم ضمن عذرخواهی، مراقبت کنند تا در حوادث احتمالی بعدی، با تأمل و دقت بیشتری اظهارنظر کنند.

ان شاء الله و به فضل الهی، ملت بزرگ و غیور ایران از این امتحان بزرگ الهی نیز پیروزمندانه بیرون خواهد آمد و آینده ای درخشان و با عزت را رقم خواهد زد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.