مصاحبه دکتر حسینی واشان ریاست سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی با خبرگزاری خاورستان به مناسبت 13 آبان ماه

استان خراسان جنوبی

مصاحبه دکتر حسینی واشان ریاست سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی با خبرگزاری خاورستان به مناسبت 13 آبان ماه

مصاحبه دکتر حسینی واشان ریاست سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی با خبرگزاری خاورستان به مناسبت 13 آبان ماه 1358

دکتر سید جواد حسینی واشان مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، ضمن گرامیداشت روز ملی استکبار ستیزی، اظهار کرد: روز ۱۳ آبان در تاریخ جمهوری اسلامی سه دوره را تجربه کرده است.

وی افرود: ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ امام خمینی (ره) در قم و به دستور آمریکا دستگیر و به ترکیه تبعید شدند، ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ جمع زیادی از دانش آموزان تهران نسبت به دخالتهای آمریکا در ایران راهپیمایی کردند که در این اقدام نیروهای آمریکایی به آنها حمله کرده و حدود ۵۶ دانش آموز به شهادت رسیدند و ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ نیز دانشجویان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کرده و جاسوسان را به گروگان گرفتند.

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی به کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ اشاره و بیان کرد: این کودتا به دلیل اعتماد مصدق به آمریکا به وقوع پیوست و از همان سال، دخالتهای آمریکا در ایران آغاز شد. مردم نیز از آن زمان تاکنون نفرت و انزجار خود را از امریکا اعلام کردند.

حسینی عنوان کرد: آمریکا با حمایت از محمدرضا شاه پهلوی و پنهان شدن پشت وی برنامه های خود را در کشور اجرایی می کرد تا به اهدافش برسد اما در این زمان روشنگری هایی که از طرف امام خمینی انجام میشد همواره آمریکا ناکام می ماند.

وی اظهار کرد: خباثت و دشمنی ها وقتی ادامه پیدا کرد منجر به این شد که مهمترین کانال ارتباطی آمریکا در ایران که همان لانه جاسوسی بود توسط جمعی از دانشجویان پیرو خط امام مورد حمله قرار گرفت.

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: طی ۸ سال جنگ تحمیلی نیز آمریکا تمام خواسته ها و تسلیحات را برای صدام تامین کرد اما در این دوران هم ایران علی رغم کمبود امکانات نظامی پیروز شد و بعدها در حوزه نظامی تجهیز شدیم.

حسینی افزود: آمریکا وقتی مشاهده کرد در زمینه نظامی نمیتواند اقدامی کند وارد جنگ فرهنگی و پس از آن جنگ اقتصادی و انواع تحریم ها از جمله تحریم دارویی شد.

وی بیان کرد: تشکیل گروهک های تروریستی و حمایت از آنها جهت انجام تحرکات دشمن در کشور ایران از دیگر جنایات های آمریکا در ایران است.

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: بخشی از جنایات آمریکا در ایران به دلیل توانمند شدن ایران است چراکه دشمن نمیتواند این توانمندی را ببیند و بخش دیگر جنایات به دلیل خوی استکباری آمریکا است.

حسینی به نسل کشی و برده داری آمریکا اشاره و عنوان کرد: جنگ در ویتنام، ژاپن، افغانستان و سایر کشورها از دیگر اقدامات شوم آمریکا است.

وی به پیشرفتهای ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: پیشرفت ایران در تمامی بخش از نظامی گرفته تا اقتصادی، هسته ای، دانش بنیان، پزشکی، فرهنگی، صنایع، هوا فضا و … مشخص است.

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: مشکلات فعلی کشور ناشی از اقدامات حداقل ۲۰ سال گذشته است و با روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی شاهد کاهش مشکلات و پیشرفتهایی در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی با پیوستن به پیمانهای مختلف از جمله شانگهای هستیم.

حسینی عنوان کرد: توجه به اقلیت های دینی و مذاهب مختلف از دیگر اقداماتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به آن توجه شده است.

وی به جایگاه زن در ایران و پیشرفتهای حوزه بانوان اشاره کرد و افزود: ارزش زن در ایران بسیار زیاد است در حالی که در کشورهای غربی اینگونه نیست و بسیاری از مسائل وجود دارد که منجر به ترلزل بنیان خاتواده ها شده است.

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی به حوادث اخیر کشور به بهانه فوت مهسا امینی اشاره کرد و گفت: دشمن به این بهانه برنامه های خود از جمله گسترش بی بند و باری، آشوب های خیابانی، قانون گریزی، ناامنی، اختلافات قومی و مذهبی را در کشور به راه انداخته تا با بهره برداری سیاسی به اهداف خود برسد اما باید بداند که مردم ایران اسلامی همواره نقشه های شوم استکبار جهانی را با بصیرت و هویت خنثی کرده و میکنند.

حسینی بیان کرد: هم اکنون همدلی خوبی بین مردم و مسئولین به وجود آمده که ان شاءالله بیشتر خواهد شد و با تلاش در کنار هم شاهد پیشرفتهای بیشتر و رفع مشکلات در حوزه های مختلف بوده و شاهد ایرانی آزاد و آباد باشیم و پرچم مقدس جمهوری اسلامی با دستان با کفایت امام خامنه ای به امام عصر (عج) سپرده خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.