تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد بیرجند

استان خراسان جنوبی

تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد بیرجند

مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد بیرجند برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج خراسان جنوبی مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد بیرجند با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه‌ها و سپاه استان خراسان جنوبی برگزار و حمید بهلولی به عنوان مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی این استان معرفی و از تلاش‌های سیدحسن هاشمی و علی ماندگار قدردانی شد.

امام علی(ع) معیار و مجسمه حق است

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان جنوبی در این جلسه اظهار کرد: علی(ع) معیار و مجسمه حق است هرچند همه ائمه معصومین نیز معیار حق هستند؛ اما این مدال به‌وسیله پیامبر اعظم (ص) بر گردن ایشان افتاده است؛ بنابراین در این زمانه‌ای که فتنه‌ها از هر طرف نمودار می‌شوند و شناخت حق و باطل کار آسانی نیست چه بسا باطل در لباس حق پدیدار شود و در جامعه اسلامی آشوب به پا کند؛ بنابراین معیار حق را باید به درستی شناخت و به آن دست یازید.

حجت‌الاسلام محمد حاجی‌زاده با اشاره به گفتار امام علی (ع) افزود: اگر می‌خواهید حق را بشناسید به کسانی که از حق پیروی و از باطل اجتناب می‌کنند، نگاه کنید تا حق را بشناسید. خوارج در راستای پیش بردن کج‌رفتاری خود به إن الحکم الّا لله متوسل شده و فتنه نهروان را رقم زدند. امروز هم عده‌ای با شعار زن، زندگی، آزادی طوری وانمود می‌کنند که انگار اسلام این شعار را قبول ندارد در حالی که اگر به تاریخ اسلام و احکام نورانی اسلام بنگریم درمی‌یابیم که مصداق عینی و بارز این شعار خود شرع مبین اسلام است.

وی ادامه داد: زن در زمان جاهلیت ارج و قربی نداشت، حتی دختران را با قساوت زنده‌به‌گور می‌کردند. اسلام آمد و حیات را به جامعه اسلامی به زنان برگرداند و خیلی از حق‌ و حقوق را برای زنان بیان کرد. در حالی که عده‌ای ناآگاه که اطلاع چندانی از قوانین اسلامی ندارند با مدیریت دشمن و با شعار زن، زندگی و آزادی جامعه را به آشوب و بلوا می‌کشانند. در زندگی مشترک و خانواده زن وظیفه کار کردن و کسب درآمد ندارد و مرد باید هزینه و نفقه خانواده را بپردازد؛ اگر زن هم درآمدی کسب کرد، وظیفه ندارد برای خانواده خرج کند.

معاون نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان جنوبی با یادآوری جهاد تبیین تأکید کرد: باید این قوانین را در جامعه تبیین کرد تا جوانان با فطرت پاکی که دارند از این قوانین آگاهی داشته باشند و زمینه ورود فتنه در جامعه را به روی دشمن مسدود کنند.

لزوم تربیت متخصصان آگاه و متعهد برای پیشرفت کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز ضرورت جهاد تبیین و لزوم تربیت متخصصان آگاه و متعهد را برای اعتلای پیشرفت کشور یادآور شد و گفت: برخی افراد بر اساس معلومات ناقصی که به آنان القا شده و تصور نادرستی دارند در حالی که مبانی حقوقی اسلام را نمی‌داند اقدام به اظهارنظر نادرست و نسنجیده درباره حقوق و قوانین اسلامی می‌کنند. در این‌گونه مواقع باید استادان بسیجی با علم، اطلاع کامل و اشراف به موضوع اقدام به جهاد تبیین کنند.

سیدحسن هاشمی بیان کرد: مسائل حقوقی، فقهی و اجتماعی ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد؛ بنابراین باید در راستای به‌روزآوری اطلاعات مطالعه و اشراف عمیق داشته باشیم و با دانش ناقص وارد بحث نشویم؛ چراکه اگر بر اساس کم آگاهی و دانش ناقص وارد بحث بشویم در جهاد تبیین موفق نخواهیم بود.

بسیاری از اعتراضات در بستر احساسات شکل گرفته است

جانشین بسیج اساتید استان خراسان جنوبی نیز عنوان کرد: در حوادث اخیر وقتی کاملاً در رفتارشناسی دشمن ورود می‌کنیم، می‌بینیم که ابعاد فتنه پیچیده تر شده است؛ بنابراین ضرورت دارد که دقت کنیم و حواسمان جمع باشد. اگر به اعترافات برخی دستگیرشدگان دقت کنید، می‌بینید که بسیاری از اعتراضات در بستر احساسات شکل گرفته و جوانان با دیدن چند کلیپ در فضای مجازی دچار احساسات شده‌اند که با آگاهی از این مسئله از این کار پشیمان می‌شوند.

ابوذر صلاحی با اشاره به ضرورت و اهمیت عقلانیت در ورود به همه مسائل مطرح کرد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تأکید زیادی روی این موضوع دارند. تقویت سواد رسانه‌ای و بعد عقلانی در سبک زندگی جوانان امروز ضرورت است.

در پایان این جلسه حکم انتصاب حمید بهلولی و لوح سپاس رئیس بسیج اساتید استان خراسان جنوبی به سیدحسن هاشمی و علی ماندگار اهدا شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.